El regidor de Compromís a l’Ajuntament de València, Pere Fuset, ha denunciat un “col·lapse evident” en els tràmits digitals d’empadronament a través de la seu electrònica municipal, on segons ha detallat hi ha “més de 4.800 expedients en cua”. Segons dades oficials facilitades pel mateix consistori a instàncies de la formació, el 10 de juliol de 2025 hi havia 3.948 tràmits d’altes, canvis de domicili i naixements pendents de resolució, a més de 660 sol·licituds de certificats i 257 renovacions o confirmacions bloquejades.

Fuset ha criticat que la situació suposa “una nova i major cua, però invisible”, i ha acusat l’alcaldessa de València, María José Catalá, de “cronificar un problema que prometia resoldre des de l’oposició”. “Catalá ha generat un col·lapse en el canal digital, que fins fa poc era una via ràpida i eficient. Unes cues del padró es veuen i altres no, però la realitat és que Catalá només ha empitjorat i amagat el problema”, ha afirmat. El regidor ha lamentat que la situació perjudique milers de veïns i veïnes que necessiten el padró per accedir a ajudes, beques o serveis públics.

En la mateixa línia, ha acusat el govern municipal del PP i Vox de “deteriorar els serveis públics” i ha instat Catalá a donar explicacions públiques i revertir “la deixadesa de funcions”. “Amb el PP i Vox els serveis públics es deterioren perquè la seua prioritat no és garantir drets bàsics, sinó alimentar-se de grans titulars buits de gestió i fer-se moltes fotos”, ha afegit.

Des del consistori, fonts municipals han respost assegurant que “l’únic col·lapse és el de l’oposició”. Han acusat Compromís de “barrejar dades de tràmits presencials i digitals per confondre i enganyar la ciutadania”, i han assegurat que la realitat és que “el padró funciona millor i atén més cites tant presencials com electròniques”.

L’Ajuntament defensa que les xifres mostren una confiança creixent de la ciutadania en l’administració electrònica: els certificats electrònics han passat de 142.042 en 2024 a 371.288 en 2025, un increment del 161%; les instàncies en línia de 187.779 a 199.495; i els certificats de firma digital de 18.060 a 20.372 en el mateix període (gener-juliol). Mentrestant, els tràmits presencials han baixat lleugerament, de 36.046 en 2024 a 29.800 en 2025.

A més, el govern municipal assegura que no sols ha impulsat la modernització electrònica, sinó que també ha reforçat l’atenció presencial “descentralitzant-la en les juntes municipals”, per tal d’oferir una administració “més pròxima i accessible” a la ciutadania.

Més notícies
Notícia: Compromís al·lega contra el canvi de nom oficial de València
Comparteix
"Aquesta cortina de fum de Catalá no té cap suport social, és una decisió purament política", denúncia Pere Fuset
Notícia: L’Ajuntament de València cedeix l’ús d’un jardí públic a una empresa de Roig
Comparteix
El conveni permet ocupar l’espai durant esdeveniments multitudinaris al pavelló Roig Arena
Notícia: Acusen Catalá de destinar 4 milions d’Emergències al “pelotazo” de Tabacalera
Comparteix
El PSPV critica que l’Ajuntament utilitze el fons de contingència per a cobrir interessos d’una sentència urbanística heretada del PP
Notícia: Compromís denuncia l’estat d’abandó del carril bici a València
Comparteix
La formació critica Catalá per la perillositat dels trams de l'avinguda de França i l'Albereda i reclama solucions immediates per a evitar accidents

Comparteix

Icona de pantalla completa