El nomenament de Vicent Mascarell com a secretari d’Organització del PSPV arran l’elecció de Diana Morant com a nova secretària general ha provocat canvis a l’Ajuntament de Gandia.
L’alcalde de la capital de la Safor, el socialista José Manuel Prieto, ha reformulat l’equip de govern local, integrat també per Mascarell, qui continuarà exercint com a tinent d’Alcalde i regidor d’Urbanisme, Territori i Infraestructures. En canvi, les carteres de Vivenda i Regeneració Urbana passaran a mans d’un altre edil, Salvador Gregori, que també és el titular d’Hisenda, Patrimoni, Inversions i Grans Projectes. D’altra banda, les delegacions de Trànsit, Mobilitat i Transport Públic també passen a ser coordinades per una altra regidora, Lydia Morant, després que les haja dirigit Mascarell. Morant és regidora de Protecció i Seguretat Ciutadana.
Segons l’alcalde de Gandia, aquesta decisió es pren «per ajustar el temps de la seua dedicació, compatible amb el fet de seguir treballant per la ciutat i seguir integrant l’equip de govern». A Gandia governen conjuntament el PSOE i Compromís.
L’ascens de Mascarell
Mascarell va accedir a la Secretaria d’Organització dels socialistes valencians substituint qui també és el seu síndic, José Muñoz. El també tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Gandia ha exercit com a secretari d’Organització del seu partit a la demarcació de València, i va ser la mà dreta de Morant a l’hora de preparar el seu salt a la Secretaria General del PSPV.
Amb Mascarell, a la cúpula del PSPV dissenyada per Diana Morant, hi ha l’exalcalde d’Elx (Baix Vinalopó) i secretari de la formació a la demarcació d’Alacant, Alejandro Soler, com a president del partit; l’alcalde de Mislata (Horta Sud) i secretari a la demarcació de València, Carlos Fernández Bielsa, com a vicesecretari general; la delegada del Govern espanyol al País Valencià, Pilar Bernabé, com a secretària institucional: l’alcalde d’Elda (Vinalopó Mitjà), Rubén Alfaro, com a portaveu; i l’alcaldessa de La Vall d’Uixó (Plana Baixa), Tania Baños, com a presidenta del Consell d’Alcaldes.