Diari La Veu del País Valencià
La Gonzalo Anaya presenta 12 demandes per a aquest curs i mostra «malestar» pel retard del començament

La Confederació Gonzalo Anaya ha plantejat aquest dijous 12 demandes per al curs que comença, en una jornada en la qual ha expressat el seu «malestar» pel retard del començament de les classes, que havien d’haver arrancat aquest dijous, segons ha denunciat el president de l’entitat, Rubén Pacheco.

L’organització, integrada per FAMPA Castelló Penyagolosa, FAMPA València i FAMPA Enric Valor Alacant, ha presentat, en un acte a les portes de la Conselleria d’Educació, una actualització de les seues demandes històriques i n’ha exposat altres de noves, totes emmarcades en l’Agenda 2030.

Aquestes demandes són continuar avançant en la universalitat i gratuïtat de l’educació infantil perquè «tota la infància de zero i un any puga accedir en condicions d’igualtat en el seu primer cicle»; menjadors saludables i sostenibles i basats en la proximitat; la qualitat en les activitats extraescolars i que les modalitats de jornada no hi agreugen les diferències d’accés; l’estabilitat de plantilles; baixada de ràtios i eliminació dels concerts educatius o més participació de les famílies, que considera que estan infrarepresentades en els consells escolars.

També reclama professionals i supervisió de la inclusió i l’orientació educativa; garantir les TIC a les aules per a fer possible la competència digital; millorar l’ensenyament plurilingüe -que l’alumnat tinga coneixement suficient de les tres llengües- i més Pla Edificant amb infraestructures participades, coeducatives i sostenibles.

«Sempre escola pública»

En un curs escolar «important» per l’aplicació de la LOMLOE i la proximitat de les eleccions, la Gonzalo Anaya es dirigeix a «totes» les instàncies i organitzacions d’interés social, polític i educatiu perquè facen seues les propostes que presenta, enfocades a millorar l’educació, la vida de la població escolar i que responen a la crida de «Sempre escola pública».

«Volem avançar per a millorar la vida de la població escolar en el seu conjunt, perseguint la màxima qualitat en l’educació, revertint les desigualtats socials i de gènere, tenint molt present la salut i el benestar de la infància i les accions pel clima com a comunitats educatives sostenibles, avançar amb polítiques educatives pròpies d’institucions sòlides», ha destacat Pacheco.

El president de l’entitat ha explicat que la data pactada pels sindicats i els col·lectius per a l’inici del curs escolar 2022- 2023, estava prevista per a aquest dijous dia 8, però s’ha canviat «sense cap informació prèvia». A parer seu, es tracta d’una «falta de respecte» a les necessitats familiars, ja que considera que el retard de quatre dies de l’inici de les classes ha suposat un «problema» per a la conciliació en moltes famílies.

Així mateix, ha mostrat la decepció i la tristesa per part de l’entitat davant de la decisió del Tribunal Superior de Justícia valencià de mantindre la decisió cautelar de suspendre l’obligatorietat dels àmbits en primer d’ESO, que ja havia sigut aprovada, atés que aquest curs, per primera vegada en diversos anys, anava a començar amb «normalitat» i sense tanta «conflictivitat». Per contra, lamenta que aquesta decisió ha generat un trastorn «més que important» que «no era necessari» en aquest curs.

«Espere que el canvi metodològic que els àmbits suposen s’assente i tinga tot l’esforç de la comunitat educativa perquè farem tots els esforços possibles per a difondre els beneficis dels àmbits, promoure investigacions, estudis i recursos a les universitats valencianes per a poder avaluar veritablement la seua aplicació i traure el positiu i el negatiu, posar-ho sobre la taula i així millorar el nostre sistema educatiu», ha exposat.

Nou curs sense restriccions

En aquesta línia, ha considerat «absolutament» necessari, desitjable i esperat que el nou curs es desenvolupe sense restriccions i amb «plena» normalitat, que faça possible el desenvolupament normal de totes les activitats dels centres educatius perquè han suposat una «gran» barrera per a l’aprenentatge.

Sobre l’opinió de la Confederació respecte als deures, Pacheco ha assenyalat que els xiquets tenen dret a tindre temps per a ser xiquets i per a poder gaudir del seu temps lliure. Per això, considera «absolutament» inacceptable que les tasques que els alumnes no acaben a l’aula hagen d’emportar-se-les a casa.

Quant a la decisió dels centres sobre si implantar la jornada contínua, ha demanat que des dels centres s’aporte tota la informació de manera «imparcial» i que s’acudisca als estudis que existeixen sobre aquesta temàtica.

Comparteix

Icona de pantalla completa