Diari La Veu del País Valencià
Naix la Coordinadora Intersindical de «riders» per millorar condicions laborals del col·lectiu

Si creus en el periodisme independent i en valencià, agermana’t a La Veu. A més, ara podràs desgravar-te fins el 100% de la teua aportació. Informa-te’n ací.

Diferents organitzacions sindicals han creat la Coordinadora Intersindical de riders per la necessitat de tindre un espai on es «coordine el sindicalisme combatiu» i de millorar les condicions laborals del col·lectiu, així com per «combatre les irregularitats» contractuals per part de les empreses.

Els sindicats fundadors, Intersindical Valenciana, el Corrent Sindical d’Esquerra (CSI), la Langile Abertzalen Batzordeak (LAB), el Sindicat Andalús de Treballadors (SAT), la Confederació Nacional del Treball (CNT) i la Confederació General del Treball (CGT), han defensat que els col·lectius laborals «són el subjecte polític que s’erigirà en una eina que permetrà millorar les condicions dels riders».

La nova plataforma, «en representació de tots els col·lectius de riders realment combatius, els sindicats més reivindicatius, la majoria de treballadors del sector de les plataformes digitals», ha instat a «lluitar units contra la precarietat i l’explotació a la qual els sotmeten les empreses». En aquest sentit, ha reclamat posar fi a la precarietat: «S’ha acabat el temps de les jornades maratonianes per un sou miserable. Mai més s’explotarà immigrants sense papers».

Les organitzacions de treballadors han remarcat que el sector dels riders, des del passat 12 d’agost, ha entrat en un període de «laborització», ja que «la majoria de les empreses han optat per assalariar els repartidors», a conseqüència de «la llarga lluita encaminada per una sèrie de riders que van decidir demostrar la seua laboralitat per la via judicial». «Una vegada reconeguda per múltiples sentències, el govern espanyol va optar per posar fi a aquest buit legal amb l’elaboració de la “Llei Rider”. Així i tot, hui dia, empreses del sector continuen emprant falsos autònoms», han denunciat.

Per part seua, han afegit, les empreses que han triat assalariar les plantilles «continuen cometent un altre tipus d’irregularitat com són els contractes temporals en frau de llei per ETT i la cessió il·legal de treballadors a través de la subcontractació». «A més, apliquen convenis que realment no s’adapten a l’activitat rider, per oferir d’aquesta manera pitjors sous i condicions laborals», han alertat.

Comparteix

Icona de pantalla completa