Diari La Veu del País Valencià
La Comissió Ciutat-Port respon la CEV pel rumor que situa la paralització de l’ampliació del Port de València com a condició per a investir Sánchez

La Comissió Ciutat-Port s’ha fet ressò del recent comunicat de la Confederació Empresarial Valenciana (CEV) amb el qual insta a no utilitzar l’ampliació nord del Port de València com una «moneda de canvi» en les negociacions sobre la possible investidura de Pedro Sánchez. Davant aquesta tessitura, la plataforma ciutadana recorda a les autoritats valencianes que «la salut i benestar dels seus ciutadans i la defensa de la nostra riquesa natural, del nostre territori, és el que veritablement no pot constituir una moneda de canvi a l’empara de favors i interessos privats».

Segons aquesta entitat, «una vegada més, l’oligarquia naviliera, motivada per l’enriquiment propi, coste el que coste, i donant pàbul a una notícia falsa, no contrastada, exerceix la seua pressió sobre els polítics valencians, criminalitzant la voluntat ciutadana i les necessitats socials obertament expressades en les multitudinàries manifestacions cíviques contra l’ampliació celebrades en 2021 i 2023».

Els arguments de la patronal valenciana, segons la Comissió Ciutat-Port, són «reiteratius i fal·laços: una falsa promesa de creació d’ocupació que no serà més que temporal, ja que la tecnologització portuària destruirà al voltant de 500 llocs de treball; així com una hipotètica inversió internacional, els beneficis de la qual rarament repercutiran en l’economia valenciana». L’entitat demana a la patronal que, en comptes d’emetre aquesta mena de missatges, defense «els interessos de la petita i mitjana empresa, la que genera ocupació i riquesa real i que per a res es veurà beneficiada per megaprojectes que només convenen a l’elit empresarial i a les cúpules polítiques afins».

El Port de València compta amb un 40% d’espai inutilitzat, i segons el col·lectiu una ampliació que obeisca els interessos de la multinacional «que tributa a Suïssa», MSC, «únicament implicarà un augment de l’ús de la nostra instal·lació portuària com una mera estació de transbord on els contenidors canviaran de vaixell a València per a ser transportats a altres ports». «I quines conseqüències té això per als ciutadans valencians?», es pregunten des de la Comissió Ciutat-Port. «Principalment, un augment de la contaminació atmosfèrica i acústica degut a l’increment de trànsit rodat de camions de mercaderies, amb la conseqüent pèrdua de qualitat de l’aire que respirem. A més, comportarà la destrucció massiva de la riquesa natural del nostre territori, dels nostres tangibles “senyals d’identitat”, les nostres platges, la nostra Albufera i la nostra horta, comprometent seriosament la nostra salut i qualitat de vida. I, tot això, amb la finalitat de beneficiar a un sector empresarial elitista i minoritari».

La posició de la Comissió Ciutat-Port és clara: «l’ampliació del Port de València deu no sols suspendre’s, sinó fins i tot revertir-se, perquè no respon a cap necessitat real de l’economia valenciana. La ciutadania valenciana té una clara voluntat de decreixement en relació amb l’afectació del comerç internacional en el seu territori, mostrant-se com una ciutat a favor del comerç local i de proximitat a tots els nivells. Una idea més que necessària en un context de crisi climàtica, que es mostra íntegrament incompatible amb l’auge els macroprojectes portuaris». Per això, la Comissió Ciutat-Port s’oposa a qualsevol tipus de megaconstrucció que afavorisca el comerç internacional, la deslocalització i el turisme «irresponsable» dels creuers, «perquè la ciutat és de qui l’habita».

Comparteix

Icona de pantalla completa