Diari La Veu del País Valencià
El «ionqui dels diners» es desvincula del «call center»

L’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent, autodenominat el «ionqui dels diners», s’ha desvinculat per complet de la contractació i gestió del servei de «call center» de l’empresa pública sobre la qual s’ha apuntat a un presumpte tripijoc i ha asseverat que el seu exsogre, Mariano López, que col·laborava en el desenvolupament d’aquest servei, es «va tornar boig» quan es van detectar mancances en els treballs desenvolupats i va destapar els àudios que van originar la causa.

Benavent s’ha pronunciat així en el judici que se segueix contra ell i altres sis persones més, entre elles l’expresident de la Diputació i del PP de la província de València Alfonso Rus, per la peça D del cas Imelsa.

Benavent, en la seua declaració, ha recordat que el «call center» va sorgir després d’un encàrrec de gestió aprovada en el ple de la Diputació per tots els partits polítics amb l’oposició de la llavors diputada i ara consellera Rosa Pérez. Davant d’això, Imelsa «havia de posar-se a treballar», ha dit, i ell, com a gerent de l’empresa pública, havia de posar els mitjans perquè succeïra «de la millor manera possible», ha asseverat.

Sobre el contracte en si que es va adjudicar a l’empresa Servimun S.L., per a la qual el seu exsogre va col·laborar, ha dit que no va intervindre: «No tinc res a veure amb la contractació ni amb l’adjudicació. No sé res més», ha assenyalat. També ha advertit que no va rebre cap ordre de Rus per a adjudicar el «call center» a Servimun.

Ha apuntat al conseller delegat d’Imelsa com la persona encarregada de nomenar la mesa de contractació i d’encarregar-se de l’adjudicació «i tota la resta». També ha dit que no va participar en cap taula de contractació i que la seua tasca es va circumscriure a l’execució del contracte.

A més, ha comentat que s’encarregava de supervisar que el servei funcionara bé, que estava en forma i termini. «Ens encarreguem diverses persones d’això. Primer Salvador Deusa -excap de servei de Diputació-, també María Escrihuela -exdirectora de Gestió de Persones- o el departament d’informàtica», ha descrit. No obstant això, ell no estava en la gestió diària.

En un moment donat, ha explicat que Escrihuela li va traslladar que hi havia deficiències en el servei que calia esmenar. Així, es van demanar informes externs. Després d’això, es va generar «tensió» perquè Rosa Pérez els demanava explicacions pel servei: «Es va crear tensió i després va vindre tot el que va vindre. Mariano López va anar-hi i per a esmorteir la tensió va portar les cintes i la resta» -en relació amb els enregistraments que van donar origen a aquest procediment-.

«A López no sé què li va passar, però quan es va tensar el servei i va veure que se li podia desmuntar el que tinguera muntat, que jo desconeixia, va tirar pel carrer d’enmig. Aquest senyor es va tornar boig. Arribem fins i tot a plantejar la rescissió del contracte perquè no véiem que ells -Servimun i Mariano López- volgueren esmenar-lo». «López s’ho va prendre com un tema personal quan només volíem que el servei funcionara bé. Sense el meu permís ni consentiment va agafar el meu disc dur amb els enregistraments -estava a casa de la seua exmuller- i el va portar a Rosa Pérez. I així estem», ha conclòs.

Comparteix

Icona de pantalla completa