Fa tan sols uns dies que el nou curs s’iniciava als centres d’ensenyaments artístics del País Valencià i, seguint les previsions fetes el curs anterior, les diverses proves d’accés, proves extraordinàries i els seus respectius tribunals, havien de realitzar-se durant aquest primers dies de setembre. Anit a les xarxes apareixien les primeres impressions, situacions i vivències d’alguns professors, catedràtics interins i en comissions de servei, sobre rocambolesques experiències esdevingudes als conservatoris. “Tribunals incomplets, manca de professorat…” eren algunes de les expressions. Alguns advertien de la possibilitat que els alumnes pogueren impugnar, altres es lamentaven del temps perdut i dels esforços i desemborsaments econòmics que aquestes proves havien ocasionat als alumnes.
L’Associació de Docents de Música i Arts Escèniques de la Comunitat Valenciana (ADMAECV) aquest matí, a través d’un comunicat, es manifesta en la mateixa línia que apuntàvem abans, quan diu que “després de la denegació d’una gran part de les comissions de servei per al curs 2015/16 i la no publicació de les llistes definitives per part de Conselleria, els conservatoris superiors i professionals de la CV estan començant a patir les primeres conseqüències negatives per al seu funcionament normal”.
En el comunicat, l’ADMAECV insisteix en diverses d’aquestes situacions ocorregudes amb tan sols tres dies de l’inici del curs “retard de les proves d’accés per a alumnes de nou ingrés i suspensió de diferents exàmens a molts conservatoris superiors i professionals” i també “realització de proves d’accés sense especialistes. En tals casos, els alumnes podrien impugnar les proves per aquest fet.
El comunicat segueix indicant més situacions “negatives” pel que fa al funcionament dels centres. Així, denuncien un “buit de poder en diversos centres per no saber-se el destí dels seus càrrecs directius” i la conseqüent “paralització en la planificació del nou curs i de la vida dels mateixos docents en tots els centres i, fins i tot, denegació d’horaris per part dels responsables dels mateixos centres”.
Pel que al professorat interí afirmen que hi ha un “buit laboral i administratiu en el cas dels interins que, fins a hui, han estat treballant en els conservatoris professionals de tota la comunitat. Aquests docents estan vivint una situació realment caòtica al no poder gestionar els papers de l’atur perquè no disposen del cessament, ja que per a açò tenen un temps límit de quinze dies des de l’1 de setembre. Així mateix, han perdut la cobertura de la Seguretat Social, alhora que han sigut donats de baixa en la TGSS”.
Fins i tot va més enllà dels conservatoris valencians, com diu l’associació hi ha uns “efectes col·laterals en conservatoris d’altres autonomies d’Espanya. Aquest és el cas d’un Conservatori de Castella la Manxa, on cinc professors s’han reincorporat. A causa de la tardança a conèixer la seua destinació, l’equip directiu ha organitzat els horaris del centre sense comptar amb ells, en suposar que la seua comissió de serveis seria de nou concedida. En aquests moments, aquests professors no tenen suficients hores per a cobrir els seus horaris”.
També tornen a incidir en la línia que apuntava el comunicat del qual es feia ressò ahir La Veu, indicant que “nombrosos interins estan sent acomiadats dels seus lloc de treball per la tornada dels professors a les seues destinacions després de no ser concedida la seua comissió de servei”.
L’ADMAECV confirma que “s’ha presentat en el jutjat un acte de conciliació per les desafortunades declaracions abocades a la premsa la setmana passada pel senyor cConseller Vicent Marzà en relació als docents que han exercit la seua tasca en comissió de servei en els conservatoris superiors de la Comunitat Valenciana”.