“La situació del transport ferroviari al País Valencià és un reflex del que ocorre en la resta de l’estat espanyol, i que bàsicament se centra en les grans inversions en Alta Velocitat, mentre que la xarxa convencional es deteriora progressivament”, expliquen des de la Plataforma Tren a Camporrobles, que uneix entitats veïnals de les poblacions afectades, ecologistes i el sindicat CGT en una reivindicació permanent per la recuperació del servei ferroviari entre València i Conca i, específicament, l’allargament de la línia C-3 de rodalies fins a Utiel i Camporrobles per tal de comunicar a aquestes poblacions, que van deixar de tindre servei ferroviari el 7 de gener del 2021, coincidint amb la tempesta Filomena que va deixar gruixudes capes de neu a bona part del centre peninsular i va danyar bona part de la xarxa ferroviària. “Mentre en la majoria de les línies es van reparar, en aquest cas no es va voler”, assenyalen des de la plataforma, que denuncien que des de llavors es veuen obligats a gastar un servei d’autobusos “amb transbords impossibles que no tenen en compte la coordinació entre comunitats i que no permeten bicis”.

Des de llavors, i en una mostra de perseverança remarcable, tots els dies 7 de cada mes es concentren en demanda de la recuperació del servei ferroviari.

Concentració davant de l’Estació del Nord de València per reivindicar la recuperació del servei ferroviari fina a Camporrobles

Inversions en Alta Velocitat

Des de la plataforma insisteixen que el seu “no és un cas aïllat”, sinó que en “la xarxa de rodalia de València, les usuàries s’enfronten cada dia a situacions, que no per quotidianes, deixen de ser desesperants en moltíssims aspectes, com els retards, supressions de trens, obres interminables i moltes vegades innecessàries que a vegades deixen sense pressupost les verdaderament importants…”

Com a exemples destaquen els casos del tercer carril de València a Castelló, “que no ha aportat cap benefici a la circulació, és més, ha causat innumerables problemes de supressió de trens i retards constants, així com un temps de viatge molt major entre les dues ciutats, que oscil·la entre 20 i 35 minuts”; o la via doble d’Alta Velocitat construïda íntegrament entre València i Xàtiva, “construïda des de fa més de 17 anys i que continua sense servei”.

També denuncien que el gruix de la inversió es continua destinant a l’alta velocitat, en detriment de les línies de rodalia i mitja distància, les que utilitzen en més usuaris. Així, dels 24.200 M€ dels fons Next Generation per al ferrocarril, està previst que 23.500 milions es destinen a línies d’alta velocitat i només 700 a ferrocarril convencional. “Amb només 145 M€ es podrien rehabilitar els 260 km tancats”, asseguren des de la plataforma.

Més notícies
Notícia: Compromís diu que condicionarà els Pressupostos estatals als Rodalies
Comparteix
Àgueda Micó diu des de Gandia que el suport de la seua formació anirà lligat a la millora del servei
Notícia: Anuncien bitllets per a viatjar en alta velocitat des de 9 euros… a Madrid
Comparteix
Ouigo ofereix preus baixos i més freqüències per als trens que connecten València i Alacant amb Madrid
Notícia: Augmenta l’oferta d’alta velocitat de baix cost Alacant-Madrid: dos trens més cada dia
Comparteix
Iryo uneix les dues ciutats amb bitllets a partir dels 18 euros
Notícia: Puente confia que el túnel ferroviari de València s’acabe d’ací a tres anys
Comparteix
El ministre visita les obres i destaca que entren en la seua “fase més productiva”, amb el 75% de la inversió ja contractada i la remodelació de Joaquín Sorolla a punt de començar

Comparteix

Icona de pantalla completa