Diari La Veu del País Valencià
Les reformes en mobilitat de Catalá disparen el trànsit a València

Dos anys després de les eleccions municipals i ja en l’equador de la legislatura ja és moment de fer balanç d’algunes qüestions. I una d’aquestes és l’estat del trànsit, un dels principals cavalls de batalla de María José Catalá quan estava a l’oposició i que va protagonitzar algunes de les primeres reformes del seu govern.

Les més polèmiques i comentades van ser les reformes del carrer Colom i la plaça de l’Ajuntament, amb l’eliminació d’un carril bus que es recuperava en favor del cotxe, en el primer cas, i la reinstauració del trànsit a motor, especialment de diferents línies d’autobús, el el segon.

L’objectiu d’aquestes reformes era, segons el mateix consistori, reduir el trànsit al centre de la ciutat. Segons la seua anàlisi, la reducció de la densitat de vehicles del carrer Colón i la plaça de l’Ajuntament, en realitat era un desplaçament dels mateixos cap a altres carrers com el de La Pau o Poeta Querol, que havien quedat “saturats”.

Ara, que ja hi ha possibilitats de tenir certa perspectiva, les dades assenyalen el fracàs d’aquesta opció.

Si bé és cert que el volum de vehicles pels carrers de la Pau i Poeta Querol s’ha reduït, aquest ha estat mínim, i en tot cas molt menor que els increments als altres punts reoberts. Així, la comparació de les dades municipals entre maig del 2023 i el mateix mes del 2025, assenyalen com pel carrer de La Pau, entre dilluns i divendres, passen una mitjana de 800 vehicles menys, mentre que pel carrer Colon, els increments són de 6.200 vehicles en el pitjor tram i entre 2.200 i 1.700 en els trams on no s’ha augmentat tant. Tampoc s’ha notat reduccions significatives a l’avinguda del Marqués del Túria, l’altra via que s’havia de beneficiar del nou carril per a cotxes del carrer Colón.

Increment del trànsit generalitzat

De fet, la comparativa de les dades en les principals avingudes de la ciutat permeten comprovar com la densitat del trànsit ha estat generalitzada. Més de 6.000 vehicles a alguns trams de l’avinguda Ferran el Catòlic, més de 5.000 a Pérez Galdós –un dels punts amb més queixes veïnals per l’excés de trànsit-, de 7.000 a Aragó i pràcticament 5.000 al passeig de la Petxina.

També les entrades i eixides de la ciutat han patit increments importants de vehicles amb més 15.000 cotxes més al dia a l’avinguda de Catalunya o més de 6.000 a la del Cid.

El regidor de Mobilitat Sostenible durant l’anterior legislatura, el valencianista Giuseppe Grezzi no ha dubtat de qualificar com a “rotund fracàs” les polítiques de trànsit de l’actual consistori. “Estes dades no fan més que confirmar que aquella actuació va obeir més a un desig revengista de Catalá i a la seua concepció cotxista, antiquada i coenta de la ciutat, que a un veritable estudi i criteri tècnic, del qual òbviament mancava”, ha declarat, mentre que ha posat èmfasi en denunciar un “missatge polític de Catalá, tant verbal, animant a circular amb cotxe a la ciutat; com tàcit, permetent tot tipus d’infraccions al volant però especialment l’estacionament indegut en carrers i espais per als vianants; ha tingut un efecte nefast en tota la ciutat que les dades també arrepleguen”.

Més notícies
Notícia: Herrero (Vox) podria anar a judici per tuits denunciats per delicte d’odi
Comparteix
El jutge veu indicis de delicte en els missatges de la regidora de la formació ultra a l'Ajuntament de València i membre de l'equip de govern
Notícia: 300 euros d’ajudes municipals per a una regidora del PP de València
Comparteix
A Rocio Gil li ha estat concedida l'ajuda a la maternitat prevista per l'Ajuntament que governa
Notícia: Catalá torna a censurar el valencià als concerts de la Gran Fira de Juliol
Comparteix
Per segon any consecutiu no s'ha programat ni un sol grup que cante en la llengua pròpia de la ciutat
Notícia: Lambda planta l’Ajuntament de València en l’Orgull per “passiu”
Comparteix
L’entitat LGTBI denuncia inacció i ingerències institucionals, rebutja col·laborar només per a l’Orgull i manté la protesta a la plaça de l’Ajuntament sense polítics ni publicitat dels Gay Games

Comparteix

Icona de pantalla completa