L’informe titulat «Ús de les llengües en els mitjans de comunicació de la Comunitat Valenciana, 2023», elaborat per l’empresa d’estudis d’opinió i mercat Investratègia i encarregat per Presidència de la Generalitat Valenciana, explica de manera exhaustiva en 82 pàgines l’estat del valencià en els mitjans de comunicació.
Segons l’estudi, cada vegada són més empreses les que posen en marga estratègies de Responsabilitat Social Corporativa. «Sota aquest prisma, un mitjà de comunicació que impacta sobre els ciutadans d’una zona valencianoparlant oferint la seua informació íntegrament en castellà, sense tenir en compte les repercussions que aquesta activitat està tenint en un lloc on el valencià és una llengua minoritzada, podria classificar-se, per definició, com una empresa escassament responsable amb l’entorn en el qual desenvolupa la seua activitat i, molt especialment, amb el seu grup d’interés més important: l’audiència».
Per això, la immensa majoria dels enquestats estan bastant (28%) o molt (48,7%) d’acord amb el fet que emprar la llengua de l’audiència en les zones on impacta el mitjà de comunicació és una responsabilitat social corporativa, perquè entenen que repercuteix positivament en la societat i els seus grups d’interès.


