L’informe titulat «Ús de les llengües en els mitjans de comunicació de la Comunitat Valenciana, 2023», elaborat per l’empresa d’estudis d’opinió i mercat Investratègia i encarregat per Presidència de la Generalitat Valenciana, explica de manera exhaustiva en 82 pàgines l’estat del valencià en els mitjans de comunicació.

Segons l’estudi, «existeixen tota una sèrie d’activitats que els mitjans de comunicació podrien implementar per visibilitzar en major mesura la nostra llengua oficial més minoritària». Com a exemples posen les inversions o les accions per a augmentar el valencià en les plataformes digitals, teòricament més econòmiques.

Als mitjans tradicionals, els propietaris semblen predisposats, en un 50,6% dels casos, a fer edicions o seccions en valencià. La publicitat en la llengua del país compta amb menys partidaris (41,1%), mentre que doblar o subtitular programes que no s’emeten en directe (37,2% i 20,5% respectivament) no són iniciatives que compten amb suport majoritari.

Els mitjans més predisposats a incorporar el valencià són els periòdics (63%) i les ràdios (51,3%).

Pel que fa a la publicitat en valencià per a difondre els propis mitjans, el 77,8% dels diaris ja la fan, mentre que les ràdios són les que menys han experimentat aquesta fórmula, amb un 26,3%.

Comparteix

Icona de pantalla completa