L’informe titulat «Ús de les llengües en els mitjans de comunicació de la Comunitat Valenciana, 2023», elaborat per l’empresa d’estudis d’opinió i mercat Investratègia i encarregat per Presidència de la Generalitat Valenciana, explica de manera exhaustiva en 82 pàgines l’estat del valencià en els mitjans de comunicació.
Segons l’estudi, als seus suports digitals els mitjans tenen «més màniga ampla per a realitzar accions que faciliten la igualtat lingüística, ja que la tecnologia permet certes adaptacions que no resulten excessivament costoses». En canvi, només una de les opcions proposades amb aquesta intenció pels autors de l’estudi compta amb més partidaris que detractors. Es tracta de l’opció de poder veure la pàgina web amb els continguts traduïts al valencià.

De fet, els responsables dels diaris digitals i de les versions digitals dels diaris de paper admeten que ja tenen aquesta opció disponible als seus web en un 42% i un 75,9% dels casos respectivament. El contrari ocorre a les ràdios.

Una altra opció és duplicar els comptes de les xarxes socials en valencià a partir de les que ja estan fetes en castellà, una alternativa que no sol agradar els responsables dels mitjans de comunicació.

Pel que fa a subtitular vídeos en valencià, el 36,9% dels responsables dels mitjans consultats no veuen amb bons ulls aquesta opció. Els més partidaris són els de la televisió (47,4%), i els menys favorables són els responsables dels periòdics, que es refereixen a la versió digital dels seus mitjans (64,8%).

Aquests responsables també són preguntats per la proposta de doblar vídeos publicats digitalment al valencià, però el 39% no en són partidaris.


