En una espectacular primera semifinal del Benidorm Fest, Nebulossa va brillar amb la seua proposta provocadora Zorra, i es va convertir en la favorita del jurat i del públic. A ritme pop, el duo d’Ondara (la Marina Alta) va aconseguir 149 punts, deixant enrere altres talentosos participants com Angy Fernández i Sofia Coll. La combinació de la valoració del jurat internacional, el vot demoscòpic i el televot ha consolidat la posició com a candidat potent per participar a Eurovisió. El grup va dir que el fet d’emprar les dues «ss» en el nom del grup era fer l’ullet a la llengua pròpia, en una entrevista a RAC 1.

D’altra banda, Almàcor, el cantant de Villena (Alt Vinalopó), va sorprendre en el resultat final i es va colar a la final amb la seua actuació a la segona semifinal, conquerint la valoració positiva del jurat i assegurant el seu lloc a la final del Benidorm Fest. Amb una proposta urbana i pròxima a les tendències musicals de la generació Z, Almàcor va conquerir el cor del jurat, quedant en quart lloc amb la cançó Brillos Platino.

La final és al Palau d’Esports Illa de Benidorm (la Marina Baixa) i es podrà seguir a través de RTVE tant en el senyal de la 1 com mitjançant RTVE Play en línia. El dissabte 3 de febrer a partir de les 10 de la nit. Els representants valencians competiran amb St. Pedro, María Peláez, Jorge González, Angy Fernández, Sofia Coll i Miss Caffeina en la lluita pel micròfon de bronze i un lloc en el certamen europeu l’11 de maig a Malmö (Suecia).

Les declaracions de Nebulossa a l’entrevista amb Som de Casa d’A Punt revelen l’emoció i la sorpresa del duo davant de l’entusiasta resposta del públic. Maria Bas i Mark Dasousa, membres de Nebulossa, han expressat gratitud per la quantitat de persones que cantaven alhora la seua composició i han destacat la importància de l’aposta en escena, especialment en un sector com el de la música on els homes estan sovint subestimats pel que fa al ball.

Maria Bas estava preocupada per com seria rebuda la seua cançó i ha destacat la discriminació que es pot experimentar en el món del Drag. Amb la història que moltes vegades es relaciona amb ser anomenat Zorra, Nebulossa busca «combatre els prejudicis i transmetre un missatge d’empoderament». Mark Dasousa ha mencionat la preparació d’una pantalla a Ondara «per a emocionar-se amb l’actuació».

El Conegut productor, Dasousa, és el propietari de la productora Atomic Estudios, la marca que ha produït una gran quantitat de grups valencians com Zoo o la Fúmiga, passant per Niuss i Colomet i arribant a Cactus.

Amb el Benidorm Fest com a escenari, Nebulossa no només busca la victòria, sinó també difondre el missatge sobre la importància de creure en un mateix. Maria Bas ha instat a donar tota l’estima a la resta d’artistes i a portar aquest missatge «d’empoderament a tots els públics, ja que és una qüestió que afecta a tothom».

Dades econòmiques

La cantant Ruth Lorenzo, Elena Sánchez Caballero, la presidenta de RTVE, el president de la Generalitat, Carlos Mazón, el alcalde Benidorm, Toni Pérez, la Consellera de Turisme Núria Montes i el regidor d’esdeveniments, Jesús Carrobles.

A més dels èxits artístics, el Benidorm Fest també destaca pel seu impacte econòmic. Segons les dades econòmiques proporcionades, la facturació hotelera durant l’esdeveniment ha superat els 5 milions d’euros, amb una impressionant ocupació del 82%, segons la patronal Hosbec.

La Generalitat Valenciana i l’Ajuntament de Benidorm han contribuït de manera significativa a aquest esdeveniment. La Generalitat Valenciana ha invertit 1.500.000 € en el Benidorm Fest, mentre que l’Ajuntament de Benidorm ha destinat 250.000 €. Aquest suport econòmic reflecteix l’interés i la implicació de les autoritats en la promoció d’aquest tipus d’esdeveniments.

Les dades d’impacte a les xarxes socials a les ambdues semifinals mostren que el Benidorm Fest va ser tendència a la xarxa social X (Abans coneguda com a Twitter) amb la presència de 29 països que hi mostren interés. La Generalitat Valenciana ha xifrat la rendibilitat de la inversió en impacte publicitari en 80 milions d’euros. És a dir, per arribar a fer una campanya publicitària d’aquesta envergadura, la despesa hauria d’haver sigut d’una huitantena de milions, sempre segons l’actual Consell.

Més notícies
Notícia: La vinculació d’Estellés amb Benidorm: el PSPV vol celebrar el centenari
Comparteix
Els socialistes demanaran al Congrés, al Senat i la resta d’ajuntaments del País Valencià que se sumen a celebrar l'efemèride
Notícia: Xavi Castillo continua el True Crime del cas del canonge de la Seu [Vídeo]
Comparteix
L'actor i humorista també parla de la trama de tràfic de cadàvers, del cartell de la Setmana Santa de Sevilla i del garrofó
Notícia: El conseller de Sanitat menysprea el valencià per «fugir de la ideologia»
Comparteix
Acció Cultural denuncia Marciano Gómez, que ha anunciat mesures que afecten la presència de la llengua en l’àmbit sanitari

Comparteix

Icona de pantalla completa