Fa temps que la idea planeja sobre el Rico Pérez, estadi de l’Hèrcules d’Alacant. Les últimes temporades en el futbol alacantí han sigut quasi un terratrémol. Des que l’Alacant CF pujara a segona divisió en 2009, no hi havia un altre competidor tan fort a la ciutat del Benacantil enfront dels herculans. L’equip franja blau està a Segona Federació, és a dir, la quarta divisió del futbol estatal. Per l’altra banda, l’Intercity, el primer club a l’estat espanyol que cotitza en borsa, en Primera Federació, tercera categoria. El seu màxim responsable és Salvador Martí, empresari alacantí que compta amb participació empresarial en empreses com Facephi o Vanadi. Ara, hi ha cants de sirena per reordenar de nou el futbol a la ciutat de la llum.
L’Agència EFE publicava que l’Hèrcules CF sondeja en els últims dies l’opció de fusionar-se per absorció amb l’Intercity i convertir així els dos clubs d’Alacant en una sola societat. Les accions de l’Intercity vora a les quatre i mitja de la vesprada després de la notícia han pujat més d’un 40%. En el moment de màxim creixement, l’acció ha passat de 0,075 punts a les 10.30 h del matí a un màxim de 0,115 punts a les 16.30 hores, una variació del 53,33%.
En cas de produir-se finalment la hipotètica fusió de tots dos clubs, hi hauria un escenari nou on l’Hèrcules podria competir en Primera Federació —la que ocupa l’Intercity—, pujaria una categoria en l’actualitat, i la plaça que deixaria en Segona Federació, l’ocuparia el filial, l’Hèrcules B.
L’actual persona amb més poder de decisió en l’Hèrcules és l’empresari Enrique Ortiz. El club històric de la ciutat d’Alacant per competir habitualment en la seua trajectòria en primera divisió i en el futbol professional, ha vist en les últimes temporades la irrupció de l’Intercity, que des de la seua fundació en 2017 ha aconseguit quatre ascensos en cinc anys. L’Intercity CF ha creat un grup esportiu a Alacant amb el club de bàsquet la Fundació Lucentum que juga en la segona divisió del bàsquet.
El moment més àlgid d’Intercity va ser quan va jugar la ronda de setzens de final de la Copa contra el FC Barcelona en gener de 2023 i va acabar el partit 3-4 en un encontre molt igualat on el Barça va acabar guanyant el matx però patint al terreny de joc.
Diari la Veu ha preguntat a fonts de l’Intercity que han dit que no faran declaracions respecte a aquesta informació. S’ha de tenir en compte que té obligació d’informar al voltant de les seues operacions perquè cotitza en el mercat de valors i la Comissió del Mercat de Valors i la Competència (CNMV) vigila de prop totes les informacions que facen pujar o abaixar les cotitzacions borsàries. Mesos enrere ja va eixir alguna informació sobre aquest tema. Les relacions d’ambdues direccions dels clubs són cordials, segons ha pogut saber aquest diari.
Els temps
La temporada anterior ja es va publicar aquesta possibilitat, però per falta de temps, era precipitat. Qüestió que ara no seria tan problemàtica en cas que l’operació es rubricara abans del 31 de maig, ja que la inscripció d’equips a la Federació espanyola de futbol és en l’agost i les assemblees d’accionistes s’han de convocar amb un mes de temps previ. L’Hèrcules està encara en concurs de creditors i Intercity té deutes amb la hisenda pública i impagaments reconeguts a alguns dels seus treballadors, per aquesta raó va fer una ampliació de capital al començament del curs, cosa que va comportar l’entrada en l’accionariat d’un fons inversor sobirà d’Orient Mitjà.
La situació esportiva
L’Hèrcules CF, federat en 1922, milita en l’actualitat en el grup 3 de la Segona Federació, és cinqué en la taula en l’actualitat i enllaça una mala ratxa de sis jornades sense guanyar, cosa que no ocorria des de feia cinc anys. L’Intercity és huité en la taula del grup 2 de Primera Federació amb 41 punts, d’una classificació que lidera el Castelló.