Fa un parell de setmanes va saltar la bomba. Segurament, la notícia esportiva o en el món esportiu més important de l’any. Fins i tot, alguns, diuen de la dècada. No, no és un fixatge d’un futbolista, ni tan sols d’un jugador de l’NBA, va més enllà. Més enllà de l’esport no només hi ha futbol. Liberty Media, el fons d’inversió propietari de la Fórmula 1, va comprar fa dues setmanes Dorna Sports, l’empresa que gestiona el mundial de motociclisme. Un moviment estratègic de proporcions planetàries. La Fórmula 1 i el seu negoci de prop de 17.100 milions d’euros, segons la revista FORBES.

Les dades d’atenció del públic així ho demostren a les audiències. Segons dades de Barlovento Consulting, el Gran Premi d’Espanya de Fórmula 1 2023 celebrat a Montmeló va tenir una audiència mitjana de 2,25 milions d’espectadors. Segons dades de Kantar Media, el Gran Premi d’Espanya de MotoGP del 2023 celebrat al Circuit de Jerez va obtenir una audiència mitjana superior als 1,5 milions d’espectadors i una quota de pantalla per sobre del 15%. Bàsquet, Tennis i ciclisme són altres dels grans esports amb audiències milionàries.

El pòdcast especialitzat en el negoci esportiu 2Playbook presentat per Raül Llimós, ex de RAC1 entre d’altres, va analitzar el fenomen fa dos episodis amb Marc Menchén, director del mitjà especialitzat. Ambdós periodistes es feien una pregunta. Quin mercat es veurà més afectat després de la fusió d’aquests dos grans operadors esportius com eren Dorna i Liberty Media? El moviment suposa la possibilitat de compartir recursos entre la competició de cotxes més seguida del món i la de motos.

Estats Units, Àsia i Amèrica Llatina apareixen com a possibles mercats que explotaran el fons d’inversió nord-americà. Però, i el mercat valencià? Europa patirà un decreixement de grans premis. L’Estat espanyol en compta amb 4: Xerez, Montmeló, Aragó i València, d’un total de 22 aquesta temporada. En algun moment s’ha especulat que ronden. De moment no s’ha dit res respecte de reduir el nombre de grans premis a la península Ibèrica, tot i que Portugal també disposa del seu.

Amb tot, aquest cap de setmana al Gran Premi de les Amèriques celebrat als Estats Units, Austin (Texas), els pilots valencians han donat pistes sobre la importància de la seua presència al mundial de motociclisme. Sergio García Dols, pilot de Borriana (la Plana Baixa), va obtenir la primera victòria en Moto2 i se situa líder del Mundial. García s’apodera del lideratge del Mundial amb 51 punts, dos per sobre de Roberts i tretze per sobre d’Aaron Canet. Malgrat els seus esforços, els valencians Jaume Masià —Campió de Moto3 la temporada anterior— (19) i Àlex Escrig (24) no han pogut sumar punts en aquesta ocasió. El pilot colombià David Alonso ha aconseguit la victòria a la cursa de Moto3, després d’una intensa batalla amb el valencià Dani Holgado. El també originari del nostre territori, Ángel Piqueras, ha completat el podi en una brillant actuació a la seua tercera cursa en la categoria.

El filòleg Gerard Furest diu que una llengua és un mercat. Aleshores, un territori i una afició també. Què en farà Liberty Media amb el Gran Premi al Circuit Ricardo Tormo? No se sap, però el que és ben sabut, és que de 9 podis possibles els valencians han copat 3 llocs, i Iván Ortolà va quart al mundial de Moto3. Les estructures del motociclisme mundial es menegen, però el País Valencià continua sent Bressol de campions del motociclisme i garantia d’èxit. De moment, els valencians van com una moto.

Més notícies
Notícia: Jaume Masià: «Millor guanyar ja, però a València seria molt bonic»
Comparteix
Amb només 13 punts d'avantatge, el pilot d'Algemesí lluita pel campionat i busca la victòria que el proclame campió en el Gran Premi de Qatar
Notícia: Els hotels valencians pengen el cartell de complet per la celebració del gran premi de motociclisme de Xest
Comparteix

Comparteix

Icona de pantalla completa