L’Ajuntament de Tivissa ha denunciat la manca de sensibilitat de la companyia elèctrica Endesa davant els talls de subministrament que pateix el municipi.
Concretament, l’alcalde de Tivissa, Jordi Jardí, ha explicat que “aquest diumenge Tivissa s’ha quedat sense llum prop de tres hores al voltant del migdia, amb tot lo que això representa pels particulars, pels establiments comercials i de restauració”. A més de les constants deficiències del servei, l’alcalde de Tivissa ha fet referència a la “nefasta i indignant gestió de la informació que fa Endesa, amagant el cap sota l’ala sense donar cap tipus d’explicacions”.
Jardí ha dit que “ja n’hi ha prou! No hi ha dret que, en l’indret on es produeix el 70% de l’energia de Catalunya, en l’espai on Endesa fa el seu negoci principal, rebem com a contraprestació un servei tercermundista, el xantatge permanent i la indiferència més despreciable.
“Al segle XXI no podem permetre la dictadura energètica que imposa Endesa al seus usuaris, ni pel fons ni per les formes. Per això, des de l’Ajuntament farem una queixa formal davant el Síndic de Greuges de Catalunya i davant les administracions superiors”, ha dit Jordi Jardí, que també ha fet una crida per tal que “totes les persones, establiments, comerços, restaurants… que ho vulguin i que s’han vist afectades per aquest tall de subministrament, facin arribar les seves queixes a l’Ajuntament per fer-les arribar on calgui”.
Jordi Jardí ha reiterat que “convido a tota la població, com hem fet des de l’Ajuntament, a buscar subministradores més ‘socials’ i que tractin els seus clients com a persones”.
Finalment, l’alcalde de Tivissa ha anunciat que ha encarregat els serveis jurídics de l’Ajuntament “que estudiïn la situació per si cal arribar a una demanda judicial contra Endesa per incompliment de serveis”.
