ELS MERCATS MUNICIPALS ACULLEN UNA CAMPANYA PERQUÈ VENEDORS I CLIENTS ES CONSCIENCIEN PER A RECICLAR
Els mercats municipals seran, a partir del pròxim 15 de febrer i fins al 13 de març, l’escenari d’una campanya impulsada per l’Ajuntament de València per a conscienciar els venedors i clients d’estos espais per a millorar el reciclatge d’envasos i papers a la ciutat. L’objectiu d’esta iniciativa és incrementar els 9,3 quilograms d’envasos lleugers reciclats per habitant a l’any, que en 2014 han sumat 7.671 tones, així com els 10,9 quilograms de paper reciclat per habitant a l’any (10.602 tones en 2014).
La regidora de Medi ambient, Pilar Soriano, el regidor de Comerç, Carlos Galiana, i el representant d’Ecoembes (organització responsable de la gestió dels envasos), Juan Antonio de Velasco, han presentat esta campanya de conscienciació de reciclatge en la qual venedors, informadors i actors difondran el missatge “Jo vull fer-ho + i millor. I tu?”.
“Amb este missatge volem advertir, el públic en general i les persones de mitjana edat que fan habitualment les compres als mercats, de la importància del reciclatge”, ha destacat la regidora Pilar Soriano, que ha recordat que en estos espais es troben molts dels envasos que la ciutadania “pot traure del circuit del fem per a donar-los una segona vida”.
“La idea és”, tal com ha explicat el representant d’Ecoembes, “recuperar els envasos per a tornar a aprofitar la seua matèria primera, amb tots els beneficis ambientals que este gest comporta, ja que suposa un estalvi d’aigua, de despesa energètica i d’emissions de CO2”.
Juan Antonio de Velasco ha recordat que la ciutat de València, amb 780.000 habitants, compta amb 3.600 contenidors grocs per al reciclatge d’envasos i blaus per a paper i cartó, “que poden permetre un correcte reciclatge durant tots els dies de l’any”, i ha destacat “que, encara que les xifres de percentatge són bones, es poden millorar”. Entre les curiositats es troben el 23 per cent de reciclatges impropis, que són aquells que no es realitzen correctament, “la qual cosa també justifica este tipus de campanyes informatives”.
La campanya es durà a terme en quasi tots els mercats amb activitats específiques, de les quals es donarà compte en la web creada expressament per a donar difusió a la iniciativa, que començarà el dilluns 15 al Mercat Central. El 16 de febrer, els informadors i actors es traslladaran al Mercat de Jerusalem; el 17, al Mercat de Castella; el 20 de febrer, al de Benicalap; el 22, al d’Algirós; el 26 de febrer, a la plaça Redona; l’1 de març, a Torrefiel; el 8, a Natzaret, i el 9 de març, a Benimàmet.