Tal i com ha explicat Morant, Gandia va construir la major xarxa d’Escoletes Municipals de la Comunitat Valenciana, que va ser privatitzada la legislatura passada. Des de l’inici de l’actual legislatura, Conselleria d’Educació i Ajuntament de Gandia han manifestat en reiterades ocasions la voluntat de retornar el caràcter públic als set centres d’educació infantil 0-3 anys que funcionen actualment a la capital de la Safor.
De fet, el 8 de març passat, la regidora de Polítiques Educatives, Laura Morant, va mantindre reunió amb Jaume Fullana, director General de Política Educativa per exposar-li la necessitat i el compromís adquirit de retornar la gestió pública a les Escoletes Infantils i a hores d’ara estan estudiant totes les possibilitats possibles.
Laura Morant ha anunciat que a Gandia es crearà també un equip de treball per a coordinar-se amb l’administració autonòmica “per conèixer i establir tots els tràmits pertinents per assolir la gestió pública”.
Soler ha manifestat l’especial atenció que la Conselleria té cap a Gandia en aquesta temàtica donat que la infraestructura per a acollir a aquests xiquets i xiquetes ja està creada, és pràcticament nova i es va dissenyar especialment per a aquesta finalitat, aconseguint una educació pública i de qualitat. Una mesura que es va veure truncada la legislatura passada per polítiques contràries a aquests principis.
A la reunió s’han tractat altres temes relatius als centres educatius públics de Gandia i al Mapa d’Infraestructures que va ser presentat pel Conseller d’Educació, Vicent Marzà i el President de la Generalitat, Ximo Puig, i en el qual es contemplen diverses actuacions al municipi de Gandia.
