Segons que ha explicat el vicepresident valencià, José Ciscar, el model de gestió serà «indirecte i flexible» i les aportacions públiques es reduiran en funció del creixement gradual dels passatgers.

L’aeroport s’adjudicarà per 20 anys, però les aportacions públiques únicament es faran els primers 10. La mitjana serà de 2,5 milions d’euros a l’any, amb un màxim de 4,5 a l’any, fins a arribar a un total de 25. Si se superen els 360.000 passatgers a l’any, l’aportació pública s’anul·larà.

El plec de condicions ha de ser aprovat ara pel consell d’administració de la societat pública Aerocas i ser licitat de manera pública. El vicepresident i portaveu José Ciscar, també president d’Aerocas, ha explicat en roda de premsa que es preveu que a finals d’any siga publicat i s’adjudique a inicis del 2014.

Ciscar ha remarcat que es tracta d’un «model flexible» en el qual «la Generalitat Valenciana no perd diners» i ha afegit que en el cas que la societat Aerocas haguera d’obrir i gestionar de manera directa tots els serveis, aquests sí que serien pagats amb diners públics.

El vicepresident ha dit que l’estructura de l’Aeroport de Castelló estarà adaptada al nombre de vols que en cada moment es facen. «Volem que l’Aeroport de Castelló estiga en marxa com més prompte millor i amb un model econòmic realista i el menys costós possible per a la societat pública i la Generalitat Valenciana, i pensant en l’economia i el turisme de Castelló», ha dit Ciscar.

Comparteix

Icona de pantalla completa