Diari La Veu del País Valencià
La Gonzalo Anaya demana més docents i que no hi haja cap reculada del valencià als centres

La confederació d’AMPA Gonzalo Anaya ha exigit al conseller d’Educació, José Antonio Rovira, dotze mesures per a «continuar avançant» en aquest nou curs cap a una educació pública de «qualitat i amb equitat» que passen per més professorat, una avaluació del pla de plurilingüisme i que en cap cas la modificació supose una reculada del valencià i un sistema d’admissió que no afavorisca la segregació.

Així, ho ha assenyalat aquest dilluns en roda de premsa el president, Rubén Pacheco, que ha advertit que comencen el curs escolar en «alerta» després de «les incidències i complicacions» sorgides en la preparació d’aquest nou curs -amb l’adjudicació de places de docents- i que han suposat que el dia en què els alumnes tornen a les classes «encara hi haja aules que no tenen tutor assignat».

A més, s’ha oposat a les dues hores lectives addicionals decretades per Educació perquè «no suposen més qualitat educativa, ni millors resultats»: «El que necessitem és més mitjans, més inversió i una millor metodologia pedagògica». De la mateixa manera, encara que les incidències s’aniran coneixent al llarg de la setmana, critica els «desajustaments» que s’han registrat en el programa de Xarxa Llibres de batxillerat per falta d’«agilitat» de la Conselleria.

Les reivindicacions per a aquest nou curs comença per exigir incrementar la inversió en educació pública fins a la mitjana europea -estem per davall de l’estatal, mantenen- i aprofitar el descens de la natalitat per a fer baixar la ràtio per aula en lloc de disminuir la inversió en educació.

«S’estan plantejant l’educació com una despesa i no com una inversió», ha recriminat. Pacheco ha lamentat sobre aquest tema que encara calga incidir en la gratuïtat «real i efectiva» del sistema educatiu públic perquè les famílies encara estan assumint despeses que no deurien.

D’altra banda, ha reclamat a Rovira que s’avalue el funcionament del pla de plurilingüisme abans de modificar-lo, però que en qualsevol cas si es canvia no hi haja «cap mena de reculada en la implementació del valencià com a llengua vehicular en el centre educatiu». «Totes les mares i pares volem que els nostres fills acaben amb un nivell adequat en els tres idiomes», ha reclamat.

Entre els «deures pendents» d’Educació, hi ha la necessitat de l’estabilització de les plantilles docents per a poder aplicar projectes de qualitat -hi ha centres on el 98% del personal no està fix- i un procediment de substitució de les vacants «el més àgil possible», sobretot en el tema dels educadors per a alumnes amb necessitats especials. De la mateixa manera, reclamen que l’educació concertada sempre siga subsidiària de la pública i revisar el sistema d’admissió perquè «no afavorisca la segregació».

Tics generalitzades

Les peticions passen també per una implementació massiva de les Tics a l’aula -assenyalen que el País Valencià té el pitjor percentatge d’implementació-; climatització a les aules per a fer front al canvi climàtic i cuines en els col·legis per a una alimentació «sostenible, de proximitat i de qualitat».

«La igualtat educativa, la coeducació i la diversitat són un altre dels nostres punts d’insistència en aquest curs», ha assenyalat i en aquest sentit, ha confiat que «els avanços que s’han produït en els últims anys no patisquen ni el mínim retrocés». Finalment, demanen avançar en l’aplicació de salut mental i, en aquest sentit, reclamen la implantació de la figura de la infermeria escolar.

Comparteix

Icona de pantalla completa