La “fortalesa” de la col·laboració entre institucions públiques i empreses privades impulsa el “moment brillant” que viu el turisme de la demarcació de València, en facilitar l’explotació dels productes característics de cada comarca.
Així ho ha reivindicat aquest dimecres en declaracions a EFE el president de la Diputació de València, Toni Gaspar, en Fitur, en què la corporació, amb la seua marca València Turisme, exposa la seua proposta gastronòmica, el territori com a plató cinematogràfic i les plataformes de comercialització. Gaspar ha assegurat que “superar-se cada any és complicat” però ha defensat que el turisme “viu un moment brillant i s’aconsegueixen coses des de la col·laboració i la lleialtat per part de moltes institucions i també des de les empreses” i ha incidit en la “imprescindible” col·laboració entre empreses i institucions.
“Som catalitzadors de les idees i d’alguns projectes per a donar-los forma, empaquetar-los i portar-los a Fitur, a més d’afavorir que isquen uns altres com els plans de governança”, ha afegit Gaspar, que prèviament ha visitat tots els expositors de la demarcació.
D’aquesta forma, ha incidit, “es possibilita que coses xicotetes però que són grans i que per si mateix no poden anar a una fira de turisme, acudisquen a través de la col·laboració amb les institucions”. Com a exemple d’aquesta “mirada en perspectiva”, ha destacat els plans de dinamització i governança turística, que en 2019 aconseguiran onze actuacions per tota la demarcació i en els quals treballen de forma conjunta Diputació, Agència Valenciana de Turisme, mancomunitats i municipis.
La vicepresidenta de la Diputació, María Josep Amigó, ha valorat l'”aposta decidida” de la corporació durant aquesta legislatura per a “professionalitzar” les activitats de promoció i creació de producte turístic.
La diputada de Turisme, Pilar Moncho, ha sostingut que el “suport” a les empreses ha impulsat al Patronat com a “referent per a les empreses turístiques” i ha defensat que els seus esforços s’han dirigit a “donar suport, coordinar i promocionar” els productes turístics de les comarques i ciutats de la demarcació.
Moncho ha ressaltat que “entre tots” han aconseguit “desestacionalitzar l’oferta i singularitzar els productes” i ha manifestat que a través del lema de 2019 ‘Prova València, la part més brillant de la vida’, volen accedir al “món virtual” perquè els “conega tothom”.
El Patronat centra la seua participació en Fitur en tres propostes: la part gastronòmica que representa “Del Tros al Plat”, el territori com a plató cinematogràfic en ‘Film València’ i els nous models de comercialització de productes turístics, a través d’una plataforma de comercialització.
Gaspar ha aplaudit la possibilitat de “posar una marca a través del sabor” i ha valorat la tria per la gastronomia amb la iniciativa “Del tros al plat” que, al seu parer, els “pot donar molt de rèdit”. L’estratègia d’activar el sector amb les empreses perquè puguen viure d’un “turisme objectiu” que venga experiències, es fonamenta en la col·laboració prèvia entre les institucions i s’ha traduït en aquestos plans de governança. Sota aquesta fórmula, s’han completat ja els plans de l’Alt Túria i la Vall d’Albaida, en els quals s’han invertit 900.000 euros per a oferir productes turístics exclusius basats en l’oferta global dels municipis que formen la mancomunitat o integren la comarca. L’objectiu és atraure el turisme no a una destinació o punt concret sinó a una ruta organitzada amb una major riquesa turística i disponibilitat de recursos.
A més d’aquestos plans inicials, n’hi ha nou més en marxa o que s’activaran aquest mateix any, fins a un total d’onze projectes turístics o plans de governança, des de la Safor a la Terra del Vi (Utiel-Requena), passant per la Costera, el Camp de Túria, el Consorci de la Ribera, Sagunt, Bunyol, el Carraixet i la Canal de Navarrés.