Diari La Veu del País Valencià
Cecoval i Covaco s’uneixen per a crear la gran patronal del comerç, Confecomerç CV

La Confederació de Comerciants i Autònoms de la Comunitat Valenciana (Covaco) i la Confederació d’Empresaris del Comerç i Serveis de la Comunitat Valenciana (Cecoval) s’han unit en Confecomerç CV per a funcionar com “la gran patronal del comerç” del territori.

Els presidents de les dues entitats han presentat el projecte al conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafael Climent, qui ha donat el beneplàcit a la nova entitat. Aquesta es desenvoluparà en el marc del nou projecte autonòmic de la Confederació Empresarial Valenciana (CEV) amb el propòsit de sumar forces entre tots els sectors i empresaris.

Ambdues entitats avancen en un comunicat que la nova organització començarà a treballar com “l’organització de major pes del sector”, atés que agruparà associacions i federacions tant sectorials com territorials de les confederacions. D’aquesta forma, volen que siga “l’entitat de referència del comerç a nivell autonòmic”.

Confecomerç CV començarà a actuar de manera immediata i estarà formada per representants d’ambdues organitzacions sota la presidència de Cipriano Cortés –actual president de Covaco– i la vicepresidència de Rafael Torres, titular de Cecoval. La secretaria general recaurà en Amparo Barroso, que ja ocupa aquest càrrec en Covaco.

Les dues confederacions, que seguiran coexistint fins a la confluència en una única entitat, ja desenvolupen línies d’acció comunes per a afavorir i fer més competitiu i fort el sector del comerç, un dels principals motors de l’economia valenciana.

Sota aquest prisma, Cecoval i Covaco asseguren que la nova patronal “defensarà els interessos del comerç de tota la Comunitat Valenciana, des de Vinaròs fins al Pilar de la Foradada”.

Confecomerç CV ofereix l’oportunitat a tot el comerç del País Valencià d’integrar-se en aquest projecte “il·lusionant”, que estarà al servei de les empreses del sector comercial amb la intenció d’exercir de portaveu dels seus interessos i ser “un referent comú, autonòmic i integrador”.

“Pas històric”

Després de dècades treballant pels xicotets i mitjans comerciants i autònoms de manera independent, ambdues confederacions destaquen aquest “pas històric” per a defensar els interessos del comerç, que al País Valencià constitueix el segon sector estratègic. Compta amb més de 50.000 empreses que donen ocupació a prop de 200.000 persones i assoleixen una xifra de negoci que supera els 22.000 milions d’euros.

Amb aquesta fusió, les dues entitats asseguren que la nova passarà a representar pràcticament huit de cada deu micropimes i autònoms de comerç valencians amb la finalitat de defensar els interessos d’un teixit comercial que “contribueix de manera determinant a l’economia local de cadascuna de les poblacions de la Comunitat Valenciana”.

Confecomerç CV vol respondre a les necessitats del sector amb “unitat d’acció i solucions àmpliament consensuades”. Aquesta defensa es traduirà en reivindicacions per a cercar “respostes concretes i eficients” a nivell estatal, autonòmic i local.

Més interlocució amb el Consell

Al País Valencià, pretén reforçar la interlocució amb el Consell per a l’enfortiment del segon sector estratègic de l’autonomia. També consensuarà amb el govern valencià la normativa comercial i els programes que afavorisquen al comerç local.

Un altre objectiu és procurar l’equilibri territorial i evitar la saturació comercial. També, avançar en la innovació i modernització dels xicotets i mitjans comerços valencians amb mesures contra la venda il·legal i les falsificacions i impulsar el comerç electrònic de les pimes de comerç associades, entre altres accions.

Per a aconseguir aquests objectius, aprofundirà en el diàleg amb els partits polítics de l’arc parlamentari valencià perquè “s’escolte i atenga el missatge del comerç” per part de tots els partits amb representació en Les Corts.

Pel que fa a les polítiques de caràcter local, Confecomerç CV cooperarà amb ajuntaments per a posar en marxa programes de revitalització del comerç de proximitat, “un caràcter identitari a cada població i un dels principals generadors de llocs de treball i econòmics”.

I a nivell estatal, treballarà perquè “s’escolte la veu del comerç valencià a Madrid” i proposarà mesures que afavorisquen als xicotets i mitjans comerciants en matèria fiscal, laboral, energètica i en benefici de l’activitat comercial i dels autònoms.

Comparteix

Icona de pantalla completa