Diari La Veu del País Valencià
Tercera Setmana confia a convéncer un patrocinador "potent" amb l'aval del públicr

Tercera Setmana va tancar la seua segona edició, el passat diumenge, a la plaça de l’Ajuntament de València, amb Quixote, del Grup Puja!, un dels dotze espectacles de carrer que ha col·laborat perquè el festival d’arts escèniques aconseguisca triplicar el nombre d’assistents respecte a la seua primera edició. L’any 2016, el festival internacional naixia a València i va aconseguir combregar al voltant de 7.000 espectadors. Enguany, després de deu dies de festival, Tercera Setmana ha reunit 21.000 assistents. La dada, però, servirà per a encarar la futura tercera edició amb un aval –el de la resposta del públic– per a tractar de convéncer un patrocinador privat que ajude a augmentar el pressupost d’aquest 2017, situat en els 300.000 euros, dels quals només el 20% prové del sector privat.

En aquesta edició, com a novetat, el festival introduïa quatre dies de programació simultània a les ciutats de València, Alacant i Castelló, un fet que, per a l’any 2018, es pretén augmentar si es donen dos qüestions: per una banda, un augment del pressupost i, per una altra, que el nombre de socis de cada ciutat cresca, explica a Diari La Veu el director artístic del festival, Salva Bolta.

El nombre d’espectadors a les tres ciutats ha passat dels 6.600 espectadors del 2016 als 21.000 assistents d’enguany, on les propostes de sala han aconseguit 6.000 persones, cosa que significa un 69% de mitjana d’ocupació de sales i també que set de les obres programades van penjar el cartell d’entrades exhaurides. Els espectacles al carrer van rebre un total de 15.000 espectadors. “A València feia molt de temps que no es feia teatre de carrer i, per tant, trobar-se en el mes de juny una festa a la plaça convenç la gent i li agrada”, apunta Bolta a aquest diari.

El festival ha comptat per a aquesta edició amb un pressupost de 300.000 euros, dels quals un 60% s’ha cobert amb finançament públic. / TERCERA SETMANA

Durant onze dies han participat 44 companyies que han fet 60 representacions, 11 en sales i 12 en espais oberts a les tres ciutats. També ha augmentat la presència valenciana, destacada en el festival amb 19 produccions del territori. La representació internacional s’ha situat en cinc obres vingudes de França, Regne Unit i Hongria. Finalment, el certamen ha comptat amb tres estrenes absolutes i dos estatals.

Amb l’aval que representa la resposta del públic, un dels objectius de la tercera edició serà convéncer un patrocinador privat després que, en aquesta edició, amb les dues marques interessades finalment no es poguera concretar cap acord. No serà una feina fàcil, com augura el director artístic, ja que fer que augmente el 20% de pressupost privat que rep el festival sempre és la part “més complexa”, afegeix. Tanmateix, la recerca d’un “sponsor potent” està sobre la taula.

El festival ha comptat per a aquesta segona edició amb un pressupost de 300.000 euros, dels quals un 60% s’ha cobert amb finançament institucional, un 20% amb privat, un 5% amb els recursos propis d’AVETID; i un 15% amb la venda d’entrades. A més a més, la venda de localitats de manera anticipada també ha augmentat respecte a la primera edició.

Exportar produccions locals

Dins de la programació del festival hi havia les trobades interprofessionals, les anomenades Connexions, on van participar professionals del sector tant de l’estat com d’altres països com Argentina, Xile, Mèxic, Itàlia i Regne Unit. Fruit d’aquestes jornades, el festival ha aconseguit formalitzar futurs projectes de col·laboració i intercanvi entre companyies locals i agents d’altres indrets, com ja va avançar aquest diari la setmana passada.

Entre altres novetats que han resultat satisfactòries, segons expressa l’organització, destaquen els tallers formatius per als professionals en col·laboració amb el Centre Dramàtic Nacional i amb el dramaturg Antonio Rojano i la Fundació SGAE-València. També els Aperitius escènics, que porten propostes artístiques a espais no convencionals i que, programats juntament amb la Universitat de València, han rebut l’aprovació del públic, destaca Bolta. L’aplicació gratuïta, desenvolupada per l’empresa vila-realenca Yourszene, ha permés que els 300 usuaris que l’han descarregada hagen pogut consultar la programació, rebre alertes i avisos i adquirir entrades.

Comparteix

Icona de pantalla completa