Plataforma per la Llengua ha presentat aquest dilluns a l’Octubre Cntre de Cultura Contemporània de València El Mood, una revista digital en valencià adreçada al públic juvenil amb l’objectiu de «reforçar l’espai comunicatiu en la llengua pròpia en aquest àmbit, on els joves passen gran part del seu temps cada dia». El projecte, per al seu llançament, ha tingut el suport de la Conselleria de Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana.
Amb aquesta publicació, l’entitat «vol ajudar a consolidar i expandir un ecosistema de creativitat juvenil en valencià i situar aquesta llengua en un lloc preeminent en les pantalles dels xiquets, joves i adolescents valencians», ha assenyalat. D’aquesta manera, «pretén facilitar la identificació i promoció de lideratges creatius de joves en valencià que puguen esdevindre referents per als més joves i, a més, afavorir la creació d’una indústria influencer en valencià», ha remarcat.
Per això, ha explicat, «l’essència d’aquest mitjà de comunicació juvenil – dirigit a un públic entre 13 i 30 anys – és a internet, amb el suport d’una pàgina web dinàmica i de contingut que s’adapte a les diferents xarxes socials». En aquest sentit, la responsable de Plataforma per la Llengua, Susanna Pérez, ha indicat que El Mood «busca crear espais per normalitzar l’ús de la llengua específics per a persones joves». Segons Pérez, «és vital la normalització del valencià mitjançant el foment de la cultura 3.0».
La responsable de l’entitat ha recordat que «tot i comptar amb un teixit de creadors de contingut en la nostra llengua, no disposem d’un espai concret com El Mood. Per aquest motiu, volem donar veu als referents del sector més jove de la població». Finalment, Susanna Pérez ha subratllat que «l’equip de la revista són persones joves, des de les seues creadores fins als col·laboradors i les persones que estan darrere del projecte». La darrera petició de Pérez ha estat que les institucions públiques, també els ajuntaments, donen suport a la nova revista i a la llengua.
El Mood estarà comandat pel trio de periodistes valencianes Marta Meneu, Carmen Alonso i Maria Devesa, creadores del pòdcast Deparkineo, que el 2023 va guanyar el Premi Sonor a Millor Pòdcast Conversacional, i va ser triat com el millor podcast del País Valencià. Comptarà, també, amb més d’una trentena de col·laboradors que s’encarregaran de generar contingut interessant per a la joventut cada setmana.
«Diferents dialectes i accents»
«La revista naix amb una mirada global. Per una banda, pretén tractar temes i inquietuds que preocupen la joventut en un món globalitzat. Per altra banda, disposem d’una varietat de col·laboradors provinents de diferents territoris catalanoparlants: País Valencià però també Catalunya, Illes Balears o Andorra. Per a nosaltres és important la vertebració d’una mateixa llengua que respecta i normalitza diferents dialectes i accents», ha explicat Marta Meneu, una de les creadores del projecte. EL Mood serà accessible també des del punt de vista participatiu: es donarà veu a qualsevol creador que vulga formar-ne part.
El disseny gràfic i el portal web d’El Mood han sigut una creació de Granissat, un dels estudis més reconeguts del panorama valencià, que ha aconseguit també diversos guardons. Josep Olmos, un dels responsables de la imatge de l’empresa ha ressaltat que «la proposta només s’entenia si tot el llenguatge parlava el mateix idioma». En aquest sentit, Olmos ha afegit que van treballar «la identitat corporativa i el portal web, des de la frescor i una estètica que remet als 2000 però amb què la Gen Z es pot identificar completament». «Recuperem el punt petardo de la Superpop o la Bravo en la manera de comunicar i omplim d’adhesius, icones, 3D, 8 bits i inclús reminiscències a les cartes d’olor per a portar el millor (i també pitjor) d’aquell look&feel en l’actualitat», ha dit.