El portal Poblet.info, dirigit per Aitor Muñoz, ha presentat recentment l’informe en què mesura l’estat de salut del valencià a través de les xarxes socials, avaluant la presència de la llengua en els nous canals de comunicació.
A través de l’anàlisi exhaustiva de l’activitat generada per les distintes iniciatives que es poden trobar a les xarxes socials en clau valenciana, el portal ha fet un estudi exhaustiu per a mesurar la incidència del valencià que concloïa que la seua presència a les xarxes socials té una tendència «creixent positiva» gràcies a les iniciatives dels creadors de continguts i d’altres entitats, que «cada vegada hi ha més casos de professionalització de la tasca dels influencers valencians», que l’Instagram és la xarxa social «on més estan creixent estadísticament els creadors de contingut en valencià» amb un percentatge del 34,51%, i que «tot i l’increment positiu de les xifres de seguidors durant aquest darrer any, el ritme decau enfront de la crescuda dels anys 2022 i 2023».
Presentacions a València
Aquest informe, basat en l’anàlisi de diferents aspectes de les xarxes socials, serà presentat aquest dimarts 19 de novembre al Centre Octubre de Cultura Contemporània, a València, en un acte organitzat per ACICOM en el qual Carles López, precursor del projecte Acceleradora 2030, presentarà el projecte Estratègia 2050. Segons els impulsors de l’acte, aquest servirà per a repensar els projectes dels usuaris de les xarxes socials.

A l’endemà, dimecres dia 20 de novembre, el Centre Cultural Reina 121 del barri valencià del Cabanyal acollirà a les 19 hores una altra presentació d’aquest informe a través del primer acte del FestiValPod, organitzat per Tresdeu amb altres entitats i institucions. A l’acte es desenvoluparà en directe un capítol del podcast L’Squad, d’À Punt, i es plantejaran dubtes i reflexions al voltant dels creadors de contingut.