José Manuel Romay Beccaría, president del Consell d’Estat, ha rebut una sol·licitud d’audiència de Josep Francesc Almeria i Anna Vèrnia, presidents de la FSMCV i la SEM-EE, amb un resum de la documentació que lliuraran per al tràmit de la LOMQE en el màxim òrgan consultiu del Govern.
La FSMCV i la SEM-EE pretenen que la llei tinga en compte les conclusions de nombrosos estudis fets a l’Estat espanyol, Europa i EUA que constaten que els alumnes que segueixen estudis d’educació musical obtenen millors resultats acadèmics que els seus companys que no els segueixen, millors notes en un 90,2% dels casos i guanyen en atenció, autoestima, seguretat, responsabilitat, autodisciplina i compromís en la seua tasca.
Així mateix, destaquen experiències i iniciatives de prestigioses associacions internacionals que coincideixen en els beneficis educatius de la música com la Societat Internacional per a l’Educació Musical (ISME) formada en una conferència convocada en 1953 per la UNESCO, que destaca l’efectivitat pedagògica de les matèries artístiques, per a estimular l’educació musical com aparell integral de la formació en els cinc continents.
La 30a Conferència, a la qual va assistir la FSMCV, celebrada a Tessalònica (Grècia) el juliol passat, va reunir 3.000 especialistes de més de 90 països.
La música i els ensenyaments artístics són, en l’avantprojecte de la LOMQE, assignatures no prioritàries que quedarien en mans de les comunitats autònomes i dels centres educatius, situació que no es dóna en la majoria dels 34 països de l’Organització per a la Cooperació i Desenvolupament Econòmic (OCDE).
Josep Francesc Almeria
La Confederació d’Associacions d’Educació Musical (COAEM) va exposar recentment al Consell d’Estat en un complet dossier que l’educació musical i artística és un dret, proposa la seua obligatorietat fins a 3r de l’ESO i fomentar l’ocupabilitat amb el reconeixement de diverses professions. A més, aquesta entitat, membre de la ISME, confirma que els països que obtenen excel·lents resultats en l’informe PISA dediquen major nombre d’hores a la música que les que dedica l’Estat espanyol.
Anteriorment, COAEM i la FSMCV van fer aportacions a l’esborrany de la llei i amb aquesta última li van reclamar a José Ignacio Wert, ministre d’Educació, Cultura i Esport, una major presència i defensa de la música en el sistema educatiu.
Trobada d’Escoles de Música a Algemesí
La FSMCV és una associació amb 45 anys d’existència que agrupa 539 societats musicals (el 50% de l’Estat espanyol) amb 40.000 músics, 60.000 alumnes d’escoles de música i més de 200.000 socis. Les societats musicals, presents en el 90% dels municipis del País Valencià de més de 200 habitants, conformen un projecte social i educatiu únic en el món i són el principal agent cultural del País Valencià segons la Universitat de València.
La SEM-EE és una associació afiliada a la ISME que compta amb professors, músics i 22 institucions importants. Entre els seus socis, cal destacar la Fundació Marcelino Botí de Santander, l’Associació d’Escoles de Música d’Euskal Herria, Escola Universitària de Formació del Professorat de Càceres, Universitat de les Illes Balears, Conservatoris de Torrent i Oliva…
>
Video Institucional FSMCV
