Diari La Veu del País Valencià
La Maria estrena documental del concert al Principal de València [Vídeo]

El passat 17 de desembre del 2023, La Maria va presentar el seu àlbum L’assumpció al Teatre Principal de València, un espai emblemàtic de la ciutat on poder lluir tot l’art que desprèn la proposta musical de l’artista de la Safor. A més, al concert va estar acompanyada d’artistes de renom com Mireia Vives, Feliu Ventura, Pep Gimeno Botifarra, Carles Caselles o les veus femenines de Mafalda, entre altres.

Ara, un mes més tard, La Maria ens presenta una peça documental enregistrada durant aquella actuació. Julio Cebolla, reconegut fotògraf de concerts al País Valencià, ha sigut la persona responsable de l’enregistrament i el muntatge d’aquesta peça. Al canal de YouTube de La Maria es pot trobar ja el vídeo final. En aquest queda reflectida la personalitat de l’artista, el treball de l’equip humà que fa possible el concert i, en definitiva, l’experiència completa de viure un esdeveniment ben important endinsant-se en la realitat de l’agrupació.

La Maria, «tradició i transgressió»

Després de la viralització d’«Arranquen vinyes» a finals del 2021 La Maria, nom artístic de Maria Bertomeu (Oliva) va revolucionar el cant valencià amb el seu primer single, «Mon Vetlatori», una cançó que narra el soterrament d’una Maria xiqueta, que viu la viralització d’una cançó pròpia i, a causa de l’allau de crítiques de tota mena que pateix, en alguns casos al límit de l’assetjament, li toca madurar ràpidament i empoderar-se davant del seu projecte i defensar-lo com millor sap, cantant.

El seu primer àlbum, L’assumpció, produït per Tono Hurtado i de la mà de la discogràfica Propaganda pel Fet, inclou cinc peces pròpies, una adaptació d’«Arranquen vinyes» i un pròleg i un epíleg, un emotiu homenatge a les seues àvies. Les peces estan inspirades en estructures del cant valencià i motius de la música tradicional, però «trenquen els motles artístics» que sovint s’atribueixen al gènere, recalcava la productora.

En paraules del crític Josep Vicent Frechina: «La densitat de tot plegat aborrona. Hi ha tradició i transgressió, foscor i espurneig, serenor i espasme. Una comunió de forces antigues i modernes posades al servei del sentiment, l’emoció, el calfred que eriçona pell i memòria».

El passat 22 d’octubre, la gala de lliurament dels Premis Ovidi de la Música en Valencià, celebrada al Gran Teatre de Xàtiva (la Costera), va tindre com a protagonistes especials La Maria, la cantant revelació, i Raimon, el gran cantautor que va ser homenatjat a la seua ciutat.

Més notícies
Notícia: Comencen els actes del Premi Socarrat Major a Vila-real
Comparteix
Dijous, al Gran Casino, hi haurà la taula redona «L'estat del valencià en el nou escenari polític»
Notícia: «L’antivalencianisme disfressat d’anticatalanisme és l’aposta de la dreta»
Comparteix
Entrevista a Carles Fenollosa, autor d'«Irreductibles. Una història de la llengua i la literatura dels valencians» 
Notícia: Químic no vol dir dolent: vol dir natural 
Comparteix
La societat té temor de la química, perquè la considera contaminant i perillosa
Notícia: Xavi Castillo fa un True Crime sobre la mort del canonge de la Seu [Vídeo]
Comparteix
L’actor i humorista posarà en escena «El veriue-ho de La Veu» en diversos espais pròximament

Comparteix

Icona de pantalla completa