El Secretariat Confederal de STEs-i, que aplega els STEs de la majoria de l’estat, ha acordat llançar una campanya d’inaplicació i resistència a la LOMQE, aprovada recentment d’esquenes a la comunitat educativa. La Llei començarà a aplicar-se el proper curs en 1r, 3r i 5è de primària i en FP Bàsica.
La proposta dels STEs es vertebra sobre quatre eixos principals, basats en la proposta de STEPV: elecció d’assignatures per obviar la matèria de religió, que serà computable a l’efecte d’avaluació i rebuig frontal a les revàlides: les revàlides seran una font d’informació per establir rànquings i segregar l’alumnat, i no per a la millora del procés educatiu.
A més, reclamen la dotació d’aquells recursos i mesures que han estat suprimits fins ara, tant en el pla d’escolarització com en l’àmbit laboral, per potenciar l’educació inclusiva i que fomente la cohesió social i reivindiquen el valor de la participació democràtica i l’autonomia d’educativa. Per això, proposaran a la comunitat educativa de cada centre que els equips directius s’impliquen i es comprometen a respectar el que les anteriors lleis educatives atorgaven als consells escolars, així com a les organitzacions de pares i mares, de l’alumnat i del professorat.
Amb aquesta campanya, la Confederació de STES pretén fomentar un debat en la comunitat educativa per buscar les fórmules consensuades i compartides pels equips directius, el professorat, pares, mares i alumnat, que ja han demostrat el rebuig a la LOMQE en les dues vagues educatives recents, i evitaran les greus conseqüències que comportaria l’aplicació de la llei.