Plataforma per la Llengua ha llançat «El Mood», una revista digital en valencià dirigida al públic juvenil amb el suport de la Conselleria de Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana. Amb un enfocament per a les xarxes socials, l’objectiu és consolidar i expandir l’expressió creativa juvenil en valencià, fomentant la normalització de la llengua a través de la cultura 3.0. Amb un equip encapçalat per Marta Meneu, Carmen Alonso i Maria Devesa, la revista busca abordar temes globals i diversificar les veus joves en els territoris catalanoparlants. Parlem amb Carmen Alonso, cap d’Actualitat de la revista juvenil.

Carmen, podeu explicar-nos més detalladament la visió i l’enfocament d’«El Mood» com a mitjà de comunicació en xarxes i com teniu la intenció de posicionar-vos com a referència en parla catalana?

A «El Mood» tenim una perspectiva innovadora en la creació de contingut. No només ens centrem en articles, sinó que també estem compromesos amb la producció de contingut exclusiu per a xarxes socials, incloent-hi vídeos en format vertical. Amb contingut exclusiu a xarxes. L’objectiu és consolidar-nos com a mitjà de referència en parla catalana, i això implica expandir-nos a plataformes com TikTok, on volem oferir contingut variat, com esport o incloent-hi la secció «Dotoreig» i altres temes globals d’interés per a un públic de totes les edats.

Podeu explicar-nos més sobre la secció «Dotoreig»

La secció «Dotoreig» és una part integral de la nostra identitat. Aquesta secció se centra en temes que desperten la curiositat del públic, des de les relacions personals fins a esdeveniments quotidians.

Quin és el vostre enfocament pel que fa als seguidors a les xarxes socials? Teniu un objectiu específic?

No ens hem fixat un nombre específic de seguidors. Per a nosaltres, més seguidors és millor, evidentment, però no ens obsessionem. Volem arribar al màxim nombre possible de persones i consolidar-nos com una font d’informació i entreteniment atractiva per al públic jove. La decisió de crear contingut en català per a TikTok busca ampliar la nostra presència i connectar amb una audiència més àmplia, adaptant-nos a les preferències de consum actuals.

Com feu front a la diversitat de temes que abordeu, des de l’esport fins a temes socials i culturals?

«El Mood» es caracteritza per la seua diversitat. Amb 32 col·laboradors i una perspectiva transversal, busquem abordar una àmplia gamma de temes, des de l’esport fins a qüestions socials i culturals. Volem ser una plataforma que no es limite al País Valencià, sinó que també atraga una audiència global amb interessos diversos arreu de tots dels territoris de parla catalana.

Podeu explicar-nos com va sorgir la idea de crear «El Mood» com a mitjà de comunicació en valencià i la seua relació amb altres mitjans existents?

La idea del Mood va sorgir quan va venir Plataforma per la Llengua i va suggerir que pensàrem a crear un projecte digital per a joves, ja que disposaven d’una subvenció. Va ser una resposta a la manca d’opcions diverses en valencià. Amb un enfocament versàtil i una proposta única, volem oferir als lectors una alternativa que tinga un abast amb una àmplia gamma de continguts, des de l’esport fins a temes socials i culturals.

Quins són els pròxims passos per a «El Mood»? Hi ha alguna nova secció o iniciativa que tingueu planejada?

Estem treballant en dos nous espais per a la nostra audiència. Un serà un espai de proves que emula l’estil de revistes com la «Superpop» que ofereix entreteniment i diversió, el test. L’altre serà un consultori, on les respostes seran proporcionades per un professional de la psicologia. Estem a l’espera d’augmentar el contingut, per exemple en esport hem començat amb esport femení en valencià, que compta amb la col·laboració d’experts en el camp, com és el cas de Paula Lerín.

Més notícies
Notícia: Presenten «El Mood», una  revista digital en valencià per a públic juvenil
Comparteix
Plataforma per la Llengua vol reforçar l'espai comunicatiu en la llengua pròpia en l'àmbit digital, on els joves passen gran part del seu temps a diari
Notícia: La columnista de Diari La Veu Marta Meneu-Borja guanya el Premi Llegir 2018 de Bromera
Comparteix
Notícia: Agermana’t a Diari La Veu: tria la destinació de part dels teus impostos [Vídeo]
Comparteix
Xavi Castillo se suma a la campanya de Diari La Veu
Notícia: Els motius de Catalá per a prohibir les Magues de Gener
Comparteix
Les entitats organitzadores ho qualifiquen «d'excuses tècniques per a una censura inadmissible» i convoquen una manifestació per la llibertat d'expressió

Comparteix

Icona de pantalla completa