Quan jo tenia l’edat dels meus fills teníem un referent clar i evident per a passar la Pasqua: la “caseta de camp”, lloc on et podies fer una paella o torrada de carn acompanyat de la família propietària, normalment els pares d’algun amic. O si tenies sort i cotxe podies fer càmping a alguna població costanera.
Els temps han canviat i, afortunadament, la joventut de hui en dia no té sols una major llibertat en general i en tots els sentits, sinó que a més disposen de gent, d’organitzacions que treballen perquè estos, els joves, puguen gaudir de bona música, bona companyia i de festa de manera raonada.
És veritat que el Diània, el Festivern o els Meruts ens ajuden als adults a conèixer què fan els nostres fills, però també es veritat que són ferramentes de divulgació cultural, que seria incapaç de negar als meus fills l’assistència a estos tipus de festival, perquè sé que no sols és una eina de diversió, és també una eina de culturització.
Malauradament, la meua generació no ha tingut accés a este tipus de música quan érem joves, afortunadament encara estem a temps de gaudir-la, d’escoltar a tots els grups que actuen i als que han actuat a estos festivals. Afortunadament compartisc estos gustos amb els meus fills.
Juan Carlos Tortosa
