Assegut al costat del Quim el Fidel pensava en La Ben Plantada que estava llegint. Acabada la conferència, en Quim Borralleras anà a trobar el poeta amic seu i el presentà al Fidel. Es deia Carmelo i duia un bigotet molt fi negre com el seu cabell llarg i engominat. Duia un mocador blanc al coll i parlava amb veu melodiosa i suau. Van sortir i es van dirigir cap a l’American Soda del carrer Sant Pau i allà, entre beguda i beguda, el Fidel anà explicant la seva història. El Carnelo lluïa un somriure curt i després d’escoltar-lo una estona i de demanar-li permís, li digué com havia de tractar la tristesa. La tristesa -li deia-cal tocar-la amb la mà, mai evitar-la. Tocar-la i deixar-la anar, mai voler retenir-la però tampoc refusar-la, ni fer-la la nostra presonera ni posseir-la. -La tristesa és feta de nacre i de boira- li va dir- de cristall de boira nacrada, de núvol que flueix que cal deixar anar i fluir amb ella cap al cel diàfan . Com quan muntes a cavall, que no l’has de deixar anar on ell vulgui ni tampoc frenar-lo excessivament. Solament l’has de guiar dominat-lo amb els genolls, impedint que es desboqui i et descavalqui, però acoblant-t’hi bé per amollar-te al seu moviment.
Agustí Segarra de Història de La Ben Plantada, del Fidel i del Doctor Borralleras.