Diari La Veu del País Valencià
Presidència de la Generalitat convoca unes jornades per a analitzar el futur del turisme musical a partir del Benidorm Fest

La seu de l’Institut Valencià de Tecnologies Turístiques (Invat·tur), ubicada a Benidorm (Marina Baixa), acollirà el 4 d’octubre la primera part de les IV Jornades Tiim (Turisme & Indústria Musical) per a debatre sobre els festivals intel·ligents i la revisió dels models existents, sobre el cas del Benidorm Fest en la promoció turística i sobre la importància de la implicació hotelera en els esdeveniments musicals.

Aquestes jornades van sorgir al 2019 com a resultat del conveni de col·laboració entre l’Associació de Promotors Musicals de la Comunitat Valenciana (MusicaProCV) i Turisme Comunitat Valenciana. En la seua quarta edició, les jornades arriben per primera vegada a Benidorm.

La segona entrega de la convocatòria tindrà lloc a Castelló de la Plana el 4 de novembre durant la desena edició de la Fira Trovam, i la tercera se celebrarà a València els dies 24 i 25 de novembre a l’Auditori Santiago Grisolía del Museu de les Ciències Príncep Felip.

El secretari valencià de Turisme, Francesc Colomer, i el president de MusicaProCV, Sergi Almiñana, presentaran aquestes jornades «pioneres» en el seu gènere a l’Estat espanyol i que pretenen ajudar, diuen, a definir les línies estratègiques del desenvolupament del turisme musical, un fenomen que els últims anys «ha guanyat pes» i que presenta, asseguren, «un gran potencial» al País Valencià.

A la jornada s’abordarà el present i el futur del turisme musical, atés que els àmbits de la música i del turisme s’enfronten a «grans reptes» per a millorar la seua competitivitat i volen, en aquest sentit, que el País Valencià desenvolupe un model que el convertisca en «referent» del turisme musical.

En aquest sentit, s’abordaran qüestions com ara la millora de les experiències dels usuaris, com diferenciar un festival de la competència o quins recursos permeten mesurar millor les despeses, l’impacte ambiental, la seguretat i l’accessibilitat per a reorientar les accions.

L’exposició, a càrrec del responsable de la marca Mediterranew Musix, Daniel Arnal, i del representant del festival Rototom Sunsplash, Fiachra Mc Donagh, tractarà aspectes arreplegats en l’informe «Festivals intel·ligents», que ha editat recentment Invat·tur a mode de guia per a promotors musicals i agents turístics.

Segons consideren, la ciutat de Benidorm va experimentar un «gran impuls» en la projecció de la seua imatge amb la celebració de la fase final de l’elecció de la representant espanyola a Eurovisió l’últim any. Aquesta «experiència d’èxit» hauria repercutit en la ciutat com a destinació turística i en la música «com a element de valor». Es vol, també, implicar el sector hoteler en el desenvolupament del turisme musical.

Comparteix

Icona de pantalla completa