Diari La Veu del País Valencià
Quasi un de cada quatre alumnes va patir assetjament escolar durant el curs passat

Un de cada quatre alumnes van patir assetjament escolar durant el passat curs escolar, una xifra que supera en més de 9 punts percentuals la de l’any anterior, quan el 15,2% dels estudiants van haver de suportar aquestes conductes.

Així ho conclou la Fundación Mutua Madrileña i la Fundación ANAR amb el IV Informe sobre assetjament escolar «La Opinión de los Estudiantes», que recull anualment dades en aquest sentit. L’estudi s’ha dut a terme amb una mostra de 5.123 alumnes i 229 professors en centres educatius del País Valencià, de les Illes Balears, de la Comunitat d Madrid, de Castella i Lleó i de les Illes Canàries.

Entre altres coses, l’estudi destaca que en el 56,5% dels casos l’assetjament té com a excusa l’aspecte físic de la víctima o les seues bones notes en un 20,7% dels casos. Pel que fa als agressors, en un 72,6% dels casos les agressions són protagonitzades per diverses persones al mateix temps. També es constata que l’anomenat «ciberbullying» continua existint, tot i que «hi ha una percepció de la incidència a la baixa». El WhatsApp continua sent el canal principal a través del qual es produeix aquest tipus de maltractament (66,9% dels casos), tot i que altres aplicacions com l’Instagram o el TikTok entren en escena. Alhora, quasi un de cada quatre xiquets reconeix haver participat en aquest tipus d’agressions.

Crida l’atenció que el 45,4% dels xiquets i les xiquetes percep que els professors no fan res davant aquests fets violents i que més del 60% detecten la mateixa actitud en el centre escolar. Alhora, quasi la meitat del professorat consultat (45,9%) ha tingut coneixement d’algun cas d’assetjament, i normalment se n’assabenten a través de companys, de la família o de l’alumne afectat.

Segons la comunitat educativa, l’ús poc recomanable de les noves tecnologies afecta i molt en l’assetjament escolar, així com també la pressió del grup d’amics, el poc respecte per les diferències o la manca d’una gestió emocional adequada en els xiquets. L’informe també destaca que els agressors son vistos pels professors com persones amb sentiment de superioritat i amb mancança d’habilitats socials.

Comparteix

Icona de pantalla completa