Diari La Veu del País Valencià
El Defensor del Poble admet la queixa dels veïns de Natzaret pel canvi de la terminal de creuers

El Defensor del Poble ha admés a tràmit la queixa de l’Associació de Veïns del barri valencià de Natzaret pel trasllat de la terminal de creuers del port de València, tal com recull l’escrit que aquesta institució ha remés a la citada entitat veïnal per fer-li saber aquesta decisió.

En la resposta a la queixa, el Defensor del Poble explica que després de ser admesa i en complir els requisits necessaris, s’inicia el procés corresponent i l’actuació amb l’Autoritat Portuària de València (APV) per sol·licitar-li informació sobre aquest tema.

En representació de l’associació veïnal, el president, Julio Moltó, va presentar al Defensor del Poble una queixa en què exposa que «en plena emergència climàtica declarada pel govern espanyol, el port de València pretén aprovar la nova terminal de creuers al costat del nostre barri emparant-se en la Declaració d’Impacte Ambiental (DIA) del 2007». A més, hi destaca «apreciables diferències entre el projecte que va obtindre la DIA favorable el 2007 i la que es pretén portar avant en l’actualitat».

Moltó assenyala en l’escrit que «el trasllat de la terminal de macrocreuers a les drassanes de la Unió Naval, al costat del barri de Natzaret, és conseqüència dels canvis introduïts en el projecte d’ampliació nord del port de València per part dels actuals responsables». Aquest canvi, continua, «implicarà l’eliminació de l’actual terminal situada en la zona nord, en un punt molt més allunyat del nucli urbà».

Així mateix, insisteix que «aquest trasllat no estava previst en el projecte inicial del 2007» i sosté que, «en conseqüència, no està emparat per l’informe ambiental» d’aquell any, «quan l’Autoritat Portuària de València va obtindre una DIA, ara totalment desfasada».

Moltó assevera que «l’amarrament de grans vaixells portacontenidors, ferris i de creuers turístics al costat del nucli urbà de la ciutat i, especialment al barri de Natzaret, la Punta, el Grau i la Marina de València, són una greu font de contaminació atmosfèrica i acústica», a causa de «la gran potència dels motors, de la càrrega i descàrrega de contenidors, i del fet que utilitzen combustible de baixa qualitat amb alt percentatge de sofre».

El responsable de l’Associació de Veïns de Natzaret afegeix que l’ampliació sud del 1986 «ja es va fer sense Declaració d’Impacte Ambiental». «El 19 de maig d’enguany es va signar el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de València i el Port Autònom de València per a l’ordenació urbanística de l’entorn portuari», exposa, alhora que afirma que l’acord per a l’ampliació sud del port «va suposar la destrucció de la platja de Natzaret, la Punta i part de Pinedo, així com la regressió de la línia de costa sud de Pinedo i el Saler».

Comparteix

Icona de pantalla completa