Diari La Veu del País Valencià
Mulet: «Això del vol Castelló-Madrid és l’enèsima escena d’un sainet sense gràcia»

El portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet, ha presentat una bateria de preguntes al govern espanyol perquè explique si la Generalitat ha intentat en algun moment que el Ministeri de Transport assumisca la possible línia aèria Castelló de la Plana-Madrid com a Obligació de Servei Públic (OSP), ja que -ha dit- l’anunci de la Generalitat que Aerocas obrirà un concurs públic per subvencionar a la companyia aèria que opere el vol sembla l’«enèsima escena d’un sainet que va començar sense gràcia des del principi, però està arribant als límits de l’absurd, que seria un divertiment si no fora perquè és un forat que xucla contínuament diners públics».

Segons Mulet «aquest aeroport va ser una ocurrència del PP més corrupte, un fiasco monumental, i ha continuat sent una sagnia imparable de diners públics per a la Generalitat». Mentrestant, ha afegit, «el 24 de febrer del 2018 la Comunitat Autònoma de Múrcia i AENA, empresa pública, van signar un contracte de gestió, explotació, manteniment i conservació de l’Aeroport Internacional de la Regió de Múrcia, com a contracte de gestió de serveis públics en la modalitat de concessió, per un termini de duració de 25 anys».

Mulet ha recordat que aquest tipus de vols, com l’anunciat ara per la Generalitat, solen ser OSP i estan subvencionats pel Ministeri de Transports. «Ara, a més de mantindre amb els diners de la Generalitat l’aeroport, subvencionar tots els escassos vols existents deficitaris, haurem de pagar també per uns vols que ningú justifica que tinguen la més mínima demanda i que, damunt, a la resta de l’Estat els paga el Ministeri», ha dit.

«Ací sembla que l’època de disparar amb pólvora de rei no s’ha acabat amb l’excusa d’un turisme que no ha vist cap millora per mantindre a l’UCI un aeroport caríssim i que no millorarà per tindre 5 vols pagats amb diners dels valencians cap a Madrid, que com tothom sap, és el centre de l’univers», ha asseverat.

Agenda 2030

Mulet ha recordat que en l’Agenda 2030 del govern espanyol contempla l’eliminació d’aquells vols que puguen suplir-se per trens que cobrisquen el trajecte en menys de 2.30 hores. «Un tren en condicions, entre Castelló de la Plana i Madrid podria i hauria d’acostar-se a aquest temps, i apostar per un vol deficitari, ultrasubvencionat contravé l’agenda mediambiental del govern espanyol».

«Aquesta classe d’anuncis són inquietants, i volem saber què pensa el govern espanyol sobre aquest tema, quines negociacions s’han dut a terme i quines previsions existeixen per part d’Aena i el Ministeri amb l’aeroport i els vols», ha conclòs Mulet.

Comparteix

Icona de pantalla completa