Diari La Veu del País Valencià
Mulet denuncia que l’oferta de trens de mitjana distància al Maestrat presenta «buits de fins a 5 hores sense servei»

Si creus en el periodisme independent i en valencià, agermana’t a La Veu. A més, ara podràs desgravar-te fins el 100% de la teua aportació. Informa-te’n ací.

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha denunciat que «malgrat la propaganda institucional, que recentment assegurava que s’havia restablit el 90% de l’oferta de trens prèvia a la pandèmia, el Maestrat continua patint l’absència d’un total de sis trens, tres en cada sentit, entre Castelló de la Plana i Vinaròs».

«Aquesta és la trista realitat», ha lamentat Mulet. «Una comarca que va recuperar una certa dignitat en les comunicacions amb Castelló de la Plana i València, veu com la COVID-19 ha sigut l’excusa per deixar unes freqüències desafortunades i un 25%, encara, per davall de la situació prèvia a la pandèmia», ha explicat.

Renfe va anunciar la setmana passada que havia incorporat a la Mitjana Distància nous serveis, fins a 4.298 setmanals, i que la circulació de Rodalia se situava en el 90% respecte a l’oferta prèvia a la pandèmia. Tanmateix, el senador ha assenyalat que els trens han passat de 24 al dia a 18, que «existeixen franges de massa hores de buit sense els trens previstos en les Obligacions de Servei Públic». Així, ha posat com a exemple que de les 9 h a les 14 h no hi ha servei entre Castelló de la Plana i Vinaròs, i que de 9.25 h a 13.08 h tampoc no n’hi ha de Vinaròs a Castelló de la Plana.

A causa d’aquesta manca de servei, veïns i visitants de localitats com ara Vinaròs, Benicarló-Peníscola, Alcalà de Xivert, Torreblanca, Orpesa i Benicàssim «no tenen cap altre remei que encendre motors de cotxes, perquè el transport públic i col·lectiu no s’adapta a les seues necessitats, la qual cosa en poc contribueix a la lluita contra el canvi climàtic i la sinistralitat en carretera», ha afegit Mulet. Per això, el senador ha preguntat al govern espanyol «per què anuncien un 90% d’oferta quan la veritat és que en algunes comarques continuen al 75%».

D’altra banda, ha exigit que cal recuperar de manera urgent la normalitat en la Rodalia entre Caudiel i Castelló de la Plana, i Alacant i Villena; reobrir les línies València-Conca, i traure de l’abandó la de Xàtiva-Alcoi o C3, ja que la situació actual castiga especialment els municipis d’interior i de grandària mitjana-xicoteta del País Valencià.

Així mateix, Mulet ha anunciat que sol·licitarà un informe del funcionament de l’aplicació «Sentinella Rodalia», de Renfe i ADIF, que havia de ser la solució als problemes de Mitjana Distància i Rodalia, que «no ha suposat el revulsiu que s’esperava i, per tant, fa que prosseguisca la pèrdua de confiança en el servei».

Comparteix

Icona de pantalla completa