Diari La Veu del País Valencià
Augmenta l’oferta d’alta velocitat de baix cost Alacant-Madrid: dos trens més cada dia

L’operadora ferroviària Iryo ha iniciat aquest divendres la connexió entre Alacant, Albacete i Madrid, amb quatre trajectes al dia (dos per sentit). D’aquesta manera, completa l’oferta d’alta velocitat entre aquestes destinacions.

A la inauguració de la nova línia, hi han acudit l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, la vicealcaldessa, Mari Carmen Sánchez, el secretari general d’Infraestructures, Javier Flores, i el director general i CEO de Iryo, Simone Gorini.

Iryo uneix Alacant i Madrid amb bitllets a partir dels 18 euros, amb una marca de gastronomia pròpia que donarà servei als trens i una oferta per a «cuidar a les persones», que busquen que els diferencie de les companyies de baix cost.

L’operadora ferroviària començarà a operar amb quatre freqüències al dia, una xifra que esperen augmentar en el futur. A més, cada tren té una capacitat total de 430 passatgers, amb els quals aspiren a transportar a 900 passatgers d’anada i 900 de tornada.

La companyia ha dissenyat quatre classes de viatges per a atendre diferents necessitats dels clients -Infinita, Singular Only YOU, Singular i Inicial- i els trens compten amb accés a wifi gratuït i possibilitat de connexió 5G.

Gorini ha valorat el model de liberalització dels trens d’Alta Velocitat, que considera que funciona, i s’ha mostrat amb «il·lusió» per l’inici de les operacions entre Madrid i Alacant, la qual cosa considera una «gran oportunitat». D’altra banda, ha lamentat que el «principal problema» del sector ferroviari són els costos, per la qual cosa ha demanat un «esforç» perquè s’abaratisquen els cànons d’Adif, entre altres motius, perquè es tracta d’un «mercat lliure».

Pel seu costat, el secretari general d’Infraestructures, Javier Flores, ha qualificat l’estat espanyol com a «exemplar» en el model de liberalització de l’Alta Velocitat, una cosa que creu que altres països copiaran perquè «és un model d’èxit».

Atraure el turisme

Barcala ha ressaltat que l’oferta «s’amplia al màxim possible per la connectivitat amb la ciutat d’Alacant». «Això és l’avantatge competitiu d’atraure més turisme i que també els alacantins tinguem més connectivitat amb la resta de destinacions», ha expressat.

Així mateix, ha valorat que «grans empreses i grans operadores aposten per aquest destí». «Suposa un suport per a la política que hem seguit per a impulsar la ciutat com a destinació turística i la ciutat en si mateixa», ha ressaltat.

Comparteix

Icona de pantalla completa