Diari La Veu del País Valencià
STEPV considera insuficient la proposta d’Educació per a ampliar la plantilla docent

El Sindicat de Treballadors i Treballadores de l’Ensenyament del País Valencià (SETPV) ha traslladat a la Conselleria d’Educació una bateria de propostes per a incrementar la plantilla docent amb la finalitat de «millorar» el plantejament inicial, que consideren que «es queda curt en alguns aspectes» per a atendre «amb les millors condicions possibles» l’alumnat de la manera «més individualitzada possible».

Així ho ha posat de manifest el sindicat aquest dijous durant la reunió de la Taula Sectorial, en la qual s’han negociat les plantilles de secundària, batxillerat i formació professional, tal com reclamava STEPV «des que el govern del PP va retallar les plantilles docents, tant en infantil i primària com en secundària i FP en 2013 i 2015», segons indiquen en un comunicat.

Des del sindicat insisteixen en la importància d’aquesta normativa, en tant que defineix les plantilles estructurals dels instituts, «és a dir, el professorat necessari per a atendre el nostre alumnat». En aquesta línia, han destacat que «la retallada de plantilles del govern del PP va comportar la pèrdua de més de 5.000 docents», una situació que, apunten, «s’ha recuperat i ampliat» amb l’actual Consell del Botànic.

En tot cas, apunten, «calia convertir aquest increment de professorat en plantilles estructurals dels centres i fins i tot ampliar les plantilles docents, tal com ha passat en les plantilles d’Infantil i Primària, que tindran un increment de 3.000 docents en dos cursos».

La proposta de la Conselleria d’Educació, segons STEPV, incrementa les hores per a atendre l’optativitat, la codocència, la diversificació curricular, la dedicació dels equips directius, l’orientació l i la tutoria en 1er de l’ESO.

Al respecte, STEPV ha presentat una bateria de propostes per a «millorar» la proposta inicial de la Conselleria, atès que, segons consideren, «en alguns aspectes s’ha quedat curta» per a poder atendre, «amb les millors condicions possibles», l’alumnat de la manera «més individualitzada possible», tal com determina la normativa d’Educació.

Així, el sindicat reclama una baixada de les ràtios de l’alumnat per a poder «atendre millor» els alumnes. I pel que fa a la normativa de plantilles, ha proposat un increment de les hores previstes per a permetre desdoblaments o agrupaments flexibles, i considera que quatre hores per grup d’ESO són «insuficients».

També proposen incrementar les hores previstes de dedicació a les coordinacions, les hores de tutoria «com a mínim tres en cada curs d’ESO, batxillerat i FP i no només en 1er, tal com proposa Conselleria», així com l’horari de la segona llengua estrangera perquè s’oferisca «en igualtat de condicions» que la primera llengua estrangera i s’amplie la plantilla per a cobrir la demanda de l’alumnat.

També s’ha demandat la reducció de la ràtio d’alumnat per a orientació educativa. Apunten que Conselleria ha proposat passar de 700 alumnes a 500 per orientador, mentre que STEPV posa la xifra en 350 o en incrementar la plantilla d’orientació «en funció de les etapes que atenga el centre i de les necessitats de l’alumnat».

També demanen augmentar les hores de coordinació per a les formacions en centres de treball i dual en formació professional i les hores de dedicació quan hi haja alumnes amb diversitat funcional, necessitats específiques de suport educatiu o perill d’exclusió, mentre que aposta per reduir les hores per a crear la segona vacant i successives de 12 a 8 hores, fet que permetria «incrementar la plantilla i l’oferta de departaments minoritaris».

Les propostes d’STEPV passen, també, per contemplar en les plantilles els centres de caràcter singular, que adverteix que ara «no apareixen»; incorporar la figura de l’educador social a les plantilles, de la infermeria escolar i de professorat de valencià per a les comarques castellanoparlants.

En qualsevol cas, STEPV ha assegurat que la Conselleria «estudiarà les propostes sindicals», i ha demanat una nova Taula Sectorial per a «donar resposta» a aquestes peticions.

Comparteix

Icona de pantalla completa