Diari La Veu del País Valencià
La Generalitat organitza una jornada per a potenciar les adaptacions literàries a la pantalla

La Generalitat, l’Associació d’Editors del País Valencià i Nautilus Gestió Cultural i Comunicació han organitzat la jornada Adapta Literary Market, destinada a fer de pont entre la literatura i l’audiovisual, per a potenciar les adaptacions a la pantalla.

El director general de l’Institut Valencià de Cultura, Abel Guarinos, ha assenyalat que Adapta Literary Market «és una excel·lent plataforma per a posar en contacte cineastes, guionistes i productors valencians amb editors, agents literaris i autors de la nostra literatura, que volen donar una major promoció a les seues obres a través de les adaptacions televisives i cinematogràfiques».

Guarinos també ha destacat que «la literatura valenciana disposa d’una gran quantitat de material literari i històric que pot ser adaptat a la pantalla, i aquesta iniciativa assegura relats valencians i la difusió d’aquestes obres entre els professionals de l’audiovisual, que busquen històries originals per a ser adaptades al cinema o la televisió».

Enguany s’hi han presentat 30 projectes, dels quals se’n van triar huit de tota mena, des de novel·la fins a biografia o teatre. Més de 20 professionals del sector audiovisual, entre els quals hi ha productores, guionistes i directors de contingut, han acudit a la cita per a crear sinergies amb els autors dels projectes i els editors i les editores encarregats de dur-los a terme.

La jornada s’ha iniciat amb la conferència de l’escriptora Neus Arqués, que ha parlat sobre «Màrqueting per a escriptors». En la segona part, el subdirector de Continguts i Programació d’À Punt Mèdia, Ernest Sorrentino, i el responsable de Continguts de Scenic Rights, Jon Iborra, han parlat sobre els continguts que interessen a les plataformes i televisions, i molt especialment al canal autonòmic valencià.

El matí ha conclòs amb una sessió de pitch d’autors i editorials valencianes, en la qual han participat Lorenzo Delgado Santos amb Alma, d’Olé Libros; Irene Estrada amb Alameda 54, d’Editorial Sargantana; Anna Lis amb Darreres oportunitats, de Balandra Edicions; Josep Usó amb El carrer era de terra, d’Onada Edicions; Aina Fullana amb Els dies bons, d’Edicions Bromera; Mònica Richart amb La dona invisible, d’Edicions del Bullent; Juan Bolinches amb La llei del Dogal, d’Editorial Cuquet; Guillermo Colomer amb L’últim dels valencians, de Drassana, i Mercè Climent amb No hi havia a València, de Sembra Llibres.

Posteriorment, hi ha hagut reunions individuals entre els professionals literaris i els audiovisuals.

Comparteix

Icona de pantalla completa