Diari La Veu del País Valencià
La ministra de Transports manté que el corredor mediterrani estarà acabat el 2026 i demana «acabar amb la retòrica del victimisme»

La ministra de Transports, Raquel Sánchez, ha insistit que el corredor mediterrani estarà acabat el 2026, en la trobada del món polític i empresarial celebrada dijous al Centre de Convencions Internacional de Barcelona (CCIB) per reivindicar el final dels treballs de la connexió. En la cloenda de la sisena edició de l’acte, Sànchez ha reivindicat la feina feta pel ministeri. De fet, ha promés que a principis del 2023, s’hauran posat en servei 330 quilòmetres del corredor i ha demanat als 1.500 empresaris presents un vot de confiança. «Cal abandonar la retòrica del victimisme», ha expressat. Així mateix, Sánchez també ha demanat al sector privat «voluntat d’inversió» en el transport de mercaderies per ferrocarrils.

En la seua intervenció durant la sisena trobada organitzada per l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE), la titular de Transports ha insistit a recordar que abans de l’arribada de l’actual govern espanyol la meitat de la infraestructura no estava planificada i que, a hores d’ara, la connexió està planificada completament i s’han posat en servei 227 quilòmetres.

Sobre els terminis, la ministra ha remarcat que el compromís del govern espanyol és enllestir la connexió entre Almeria i la frontera el 2026, tot i això, ha admés que «l’escenari màxim» seria el 2030. «El compromís és acabar la infraestructura d’acord amb els terminis que estableix la Comissió Europea, i això és el 2030», ha assegurat.

En la línia de reivindicar la feina feta des del departament que lidera, Raquel Sánchez ha subratllat que el que és rellevant és «fer corredor», en referència a l’eslògan l’acte celebrat aquest dijous: #QueremosCorredor. «Està molt bé l’eslògan, però en preferisc un que represente el que estem fent», ha sostingut.

En aquest sentit, ha defensat que el ministeri de Transports ha mobilitzat 4.400 milions d’euros pel corredor des del 2018 i ha constat que l’avançament dels treballs fets des de l’arribada de l’actual govern espanyol «és indiscutible».

Reclamacions al sector privat

D’altra banda, Raquel Sánchez també ha apuntat que l’aposta per la infraestructura s’ha de fer de bracet del sector privat, a qui ha demanat que aposten pel trànsit de mercaderies en ferrocarril.

«Deures en tenim tots: l’administració pública ha d’actuar, executar, planificar i licitar, però el sector privat ha de fer les inversions necessàries perquè després totes les connexions ferroviàries siguen possibles», ha afirmat. Amb tot, la ministra ha instat el món empresarial a mostrar «la voluntat» d’apostar pel ferrocarril: «S’han de fer inversions i concretar-les».

Comparteix

Icona de pantalla completa