Renfe nega cap responsabilitat en l’incendi de Caudiel

La companyia estudia mesures legals pels perjudicis en la circulació, ja que assegura que el causant va ser un tren de mercaderies d’una companyia privada 

Renfe ha negat que un dels seus trens fora el causant de l'incendi registrat la setmana passada a Caudiel (l’Alt Palància), ja que el causant va ser un tren de mercaderies d'una companyia de titularitat privada, ha assegurat. De fet, estudia mesures legals pels perjudicis provocats pel tall de la circulació.

Segons han assenyalat fonts de Renfe, la companyia no té cap tren de mercaderies i, per tant, no va ser aquesta empresa la que va originar el foc, que va quedar controlat diumenge després de cremar 150 hectàrees de terreny.

Per això, Renfe es considera «damnificada» pel succeït i estudien reclamar danys i perjudicis, atés que en la línia afectada circulen trens de viatgers de Mitjana distància i de Rodalia, C-5, que uneix València amb Sagunt (el Camp de Morvedre) i Caudiel.

Davant la situació i el tall de la circulació, Renfe va haver d'utilitzar diverses llançadores d'autobusos per  evitar el punt afectat per l'incendi, la qual cosa va implicar l'ús de més d'una dotzena de vehicles. En total, van resultar afectats cinc trens: dos de Mitjana distància i tres de Rodalia fins que es va reobrir la circulació al trànsit de viatgers a les 12.30 de dissabte.

Renfe ha fet aquesta precisió després que el president de la Generalitat, Ximo Puig, anunciara que anava a exigir a aquesta companyia i Adif l'adopció de les mesures corresponents per evitar incendis forestals com el de Caudiel, en determinar-se que havia estat provocat per les espurnes produïdes durant el frenat d'un tren al llarg de la via.

Puig va garantir que demanarà responsabilitats als gestors ferroviaris com reclamen els veïns perquè no torne a passar, a més d'exigir responsabilitats per aquest incendi en concret.

No obstant això, Renfe ha recalcat que els seus trens no van ser els causants, sinó que la responsabilitat és d'una empresa privada filial d'una multinacional i la situació també els va generar a ells mateixos perjudicis en haver d'establir el pla alternatiu per carretera per  assegurar la continuïtat de la circulació dels viatgers en la línia.