Ford adjudica a Almussafes la plataforma de vehicles elèctrics que garanteix el seu futur els pròxims anys

La planta valenciana s’ha imposat així sobre la de Saarlouis (Alemanya), que també aspirava a la fabricació dels nous models

La direcció de Ford ha adjudicat finalment a la factoria d'Almussafes (la Ribera Baixa) la producció a Europa de la nova plataforma de vehicles elèctrics GE2 a partir del 2025, una càrrega de treball amb la qual la fàbrica garanteix la seua continuïtat en els pròxims anys.

La planta d'Almussafes fabricarà els dos nous models elèctrics de la companyia, segons ha confirmat la ministra d'Indústria, Reyes Maroto, a l'eixida de la sessió de control al Congrés. La planta valenciana s'ha imposat així sobre la de Saarlouis (Alemanya), que també aspirava a la plataforma. Es tracta, ha destacat, d’una «molt bona notícia» després d'un procés de negociació «molt dur» en el qual ha concorregut «molta competència».

La multinacional oferirà una roda de premsa aquest matí als mitjans de comunicació i el Comité d'Empresa a Almussafes està convocat també a la planta.

L'adjudicació suposa per a la factoria valenciana una garantia de continuïtat més enllà del 2025, ja que Almussafes, després de perdre la producció del Ford Mondeo enguany, preveia deixar de fabricar la resta de models progressivament fins a quedar-se només amb Ford Kuga el 2025, que suposa la meitat de la producció actual. Ara, tindrà les comandes dels nous models elèctrics quan arribe el moment.

Una llarga deliberació

La decisió de Ford sobre quina fàbrica a Europa produirà la plataforma de vehicles elèctrics, si Almussafes o Saarlouis, ha estat precedida per un llarg procés de negociació i deliberació que s'ha prolongat durant mesos.

Després de diverses reunions a Almussafes infructuoses, el sindicat majoritari UGT va aconseguir in extremis el passat 27 de gener a Colònia l'Acord per l'Electrificació, un pla d'ajust com a proposta valenciana per convéncer la companyia que contempla mesures de «contenció salarial», amb augments no traslladats a les taules salarials, i de flexibilitat laboral. Després d'aquest acord, es va obrir un període de consultes en totes dues fàbriques que ha durat cinc mesos.

La factoria valenciana, amb 5.971 empleats, és el motor de la indústria de l'automoció al País Valencià, on també s'assentarà la gigafactoría de Volkswagen a Sagunt (el Camp de Morvedre).