Diari La Veu del País Valencià
Mulet reclama mesures perquè les persones majors puguen fer gestions en banca i administració electròniques

Si creus en el periodisme independent i en valencià, agermana’t a La Veu. A més ara podràs desgravar-te fins el 100% de la teua aportació. Informa’t ací.

El portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet, ha reclamat fer extensius a les persones majors els serveis de banca i de l’administració que s’estan digitalitzant i que expulsen d’entre els seus usuaris les persones d’aquests segments d’edat. El senador recorda que molts dels serveis que ofereixen «no són inclusius, sinó tot el contrari» i que «moltes persones grans no fan servir aplicacions, contrasenyes o correus electrònics».

Aquest col·lectiu, ha assenyalat Mulet, troba «una realitat forçada» que no té en compte «les seues opinions, preferències i aptituds» i que els obliga a «adaptar-se tant sí com no». «És el que ocorre amb la banca digital i la desaparició de sucursals», ha indicat. Moltes persones d’aquesta franja d’edat, ha continuat, «tenen problemes amb la tecnologia i l’atenció telefònica deixa molt a desitjar, perquè se’ls intenta explicar com han de fer les coses amb un telèfon intel·ligent que ni tan sols saben fer servir, tot i que abans se’ls atenia amb total normalitat en una sucursal». «És més, moltes volen retirar els seus diners del banc a principis de mes i administrar-se, no que els imposen una app bancària que no sabran utilitzar», ha manifestat.

A l’Estat, per exemple, la població per damunt dels 65 anys representa el 19,77% del total i, no obstant això, «no s’ha millorat ni l’accessibilitat als productes digitals ni la senzillesa» perquè puguen accedir-hi. «La majoria d’experiències digitals exclouen directament aquestes persones de les seues propostes de valor i fins i tot, si es digitalitzaren, les solucions no cobririen ni les seues necessitats ni les seues aspiracions», ha reflexionat.

Per això, Mulet ha preguntat al govern espanyol quines mesures concretes (amb objectius quantificables i mesurables) posaran en marxa perquè els ciutadans que no formen part de la digitalització, i no en formaran part mai, no queden exclosos de la societat, com ara ocorre. També demana què es farà perquè es revertisca la situació actual i quins són els plans dels diferents sectors i instàncies com, per exemple, el sector bancari, la gran distribució o l’administració local.

A penes un 17% dels majors de 75 anys entra a internet diàriament segons l’INE i les empreses tecnològiques no els tenen en compte. De fet, les condicions en les quals viuen els majors no se solucionen amb Apps. «Pensem, per exemple, en ajuntaments en els quals només es poden reservar la participació d’activitats majors a través d’internet, o en alguna cosa tan bàsica com fer la compra en línia en un supermercat. De tràmits a través d’administració electrònica, òbviament, ens oblidem», ha conclòs Mulet.

Comparteix

Icona de pantalla completa