La Setmana del Llibre en Català tanca la 41a edició amb 60.000 assistents i un 20% més de vendes

Els editors de llibres en llengua catalana han detectat un increment del públic infantil i juvenil

La 41a edició de La Setmana del Llibre en Català ha acabat aquest diumenge i ho ha fet fa amb «més assistents i més vendes». A l'espera de tancar xifres definitives, les vendes han crescut un 20% respecte a l'edició 2022 i més de 60.000 persones han visitat l'espai. És a dir, un 15% més que l'any anterior. Els editors atribueixen aquest balanç a l'augment de persones que han assistit a les xerrades i taules rodones i que, un cop acabades, han passat per les parades. Un altre dels aspectes destacats és l'increment del públic infantil i juvenil.

La Setmana del Llibre en Català tenia una previsió de visitants de 55.000. Els mateixos que l'edició anterior. Una xifra que, a falta del recompte final ja poden afirmar que han aconseguit superar. Concretament, s'han passejat pel Moll de la Fusta més de 10.000 persones més.

«Veníem d'un any passat molt positiu, però l'hem superat», diu el president d'Editors.cat, l'associació d'editors que organitza la trobada, Ilya Pérdigo. L'organització destaca que, a diferència d'altres edicions, els matins també han comptat amb molta afluència de públic. Sobretot, diuen, «atrets per la gran quantitat d'activitats» que han programat.

Més facturació

Els editors que hi han participat comenten que encara han de fer «números», però la mitjana global de les vendes és un 20% superior que el 2022. Ara bé, en alguns casos, com el de Males Herbes, comenten que han doblat els exemplars de llibres que han aconseguit vendre. El seu editor, Ricard Planes, diu que han notat «més gent en les presentacions» i això ha atret més persones cap a les parades. Els responsables de la Llibreria Laie han estat menys optimistes, el seu director literari, Lluis Morral diu que les xifres han estat només «una mica més superiors».

Els infants i joves lligen més en català

Un dels públics que, tant l'organització com els editors volen atraure a la lectura en català, és l'infantil i el juvenil perquè «és el lector del futur», diu Planes. Precisament, aquest any hi ha hagut més «assistència que mai». Un perfil de lectors que van acompanyats de les seues famílies i que participen activament de les activitats lúdiques de La Setmana del Llibre en català i que, enguany han comprat més exemplars que en altres edicions.

El 2024, La Setmana del Llibre en Català canviarà excepcionalment la seua ubicació a causa de la celebració de la 37a Copa Amèrica a Barcelona. La voluntat és poder tornar més endavant al Moll de la Fusta.

Subscriu-te al nostre butlletí per rebre les últimes novetats al teu correu.