Diari La Veu del País Valencià
Illueca: «L’ampliació del port de València està feta a mida de MSC i Boluda»

El candidat d’Unides Podem-Esquerra Unida a la Presidència de la Generalitat, Héctor Illueca, ha tornat a advertir que «l’ampliació nord del port de València està feta a mida d’una multinacional líder en el trànsit marítim de contenidors, MCS, o de socis empresarials com el navilier Vicente Boluda, que són completament aliens als valencians i valencianes i a l’interés dels barris que es veuran afectats».

Illueca ha mostrat així el seu suport a la trobada organitzada aquest dijous per la Comissió Ciutat-Port a la platja del Saler i l’Albufera de València per a traslladar les conseqüències negatives que preveu que l’ampliació portuària tindrà sobre aquests ecosistemes a polítics com la vicepresidenta segona del govern espanyol i líder de Sumar, Yolanda Díaz; l’alcalde de València i candidat de Compromís a la reelecció, Joan Ribó, i la cap de llista d’UP-EUPV a l’alcaldia de la ciutat, Pilar Lima.

El també vicepresident segon i conseller d’Habitatge ha defensat que «governar per a la majoria implica que no es pot donar continuïtat a projectes propis del segle XX com aquest, que pretén crear una illa-magatzem guanyada a la mar hipotecant el futur mediambiental, laboral i social» del País Valencià.

Per contra, ha posat l’accent que «el desenvolupament d’una infraestructura estratègica tan rellevant com la del Port s’ha de desenvolupar mitjançant un procés de participació de la societat civil, amb la finalitat d’aconseguir consensos en matèria de sostenibilitat mediambiental, social i econòmica i en harmonia amb els barris i entorns naturals».

I és que, ha retret, el projecte «no escolta la ciutadania i ignora per complet el benestar del barri de Natzaret, produeix greuges sobre el districte de Pobles del Sud, danya la qualitat ambiental de l’Albufera i afecta greument les platges». A més, ha reiterat que una declaració d’impacte climàtic del 2007 «no empara una ampliació que excedeix el projecte original i no és d’acord amb el context actual d’emergència climàtica».

Dirigint-se al candidat del PP a la Generalitat, ha alertat que les declaracions d’impacte ambiental «contràriament al que planteja Carlos Mazón, no són prejudicis o rigideses, sinó eines per a protegir el territori i el benestar de la gent».

El futur del Port, ha reivindicat, «no pot dependre de grans operacions urbanístiques i d’obres faraòniques que ens retrotrauen al passat». Per tot això, ha garantit que en tots els espais en els quals UP tinga força s’oposaran a aquesta ampliació i defensaran que aquesta infraestructura estiga articulada als barris i al servei de l’interés general.

Héctor Illueca ha agraït a la Comissió Ciutat-Port el treball que desenvolupa en contra d’aquest projecte, així com als veïns dels barris costaners i a la societat civil que s’ha oposat a l’ampliació.

En concret, UP-EUPV considera que el desenvolupament del Port s’ha de planificar mitjançant un procés de participació de la societat civil valenciana per a aconseguir consensos en matèria de sostenibilitat mediambiental, social i econòmica. Proposa aprofitar millor els molls i les infraestructures portuàries existents i prioritzar l’activitat comercial a través de la innovació i d’una gestió enfocada a reduir la petjada ecològica.

Comparteix

Icona de pantalla completa