Diari La Veu del País Valencià
Ford subratlla que l’electrificació «requereix gran responsabilitat de tots»

El director de Fabricació de Ford Espanya, Dionisio Campos, ha defensat que «el compromís amb l’electrificació és un repte significatiu» que «requerirà una gran responsabilitat de tots», que suposa un «canvi massiu» en el procés de producció i que al mateix temps «ofereix una gran oportunitat». Segons diu, Ford té «la responsabilitat de liderar aquesta revolució» al País Valencià al costat de la resta d’actors. A més, ha reivindicat la multinacional automobilística com una «important força social i tractora a la Comunitat Valenciana i Espanya».

Campos ha pronunciat la conferència «Almussafes, a driving force for cutting-edge mobility», en la primera jornada d’eMobility Expo & World Congress, que se celebra aquest dimarts, dimecres i dijous a València. La fàbrica d’Almussafes (Ribera Baixa) va ser la triada per a produir la nova plataforma de vehicles elèctrics GE2 a partir de 2025, una decisió que va assegurar la càrrega de treball en els pròxims anys. La factoria, que a l’abril deixarà de produir dos dels models que fabrica, es troba immersa en la negociació d’un nou ERO.

El director de fabricació ha exposat, durant la seua conferència, que «el món en què vivim està interconnectat», i ha cridat l’atenció sobre «l’impacte que tenen les decisions que es prenen en altres parts del món», quan una guerra a Ucraïna i una pandèmia afecten, per exemple, el subministrament de components i, per tant, als processos de la fàbrica valenciana.

A més, ha apuntat que «el món està canviant molt ràpid» i la indústria de l’automoció està «treballant en un nou concepte més enllà del transport», en el qual els vehicles estan connectats entre si, amb les ciutats i els consumidors, una transformació que «té un impacte en tota la cadena de valor» i que «requereix una ràpida evolució per a satisfer les necessitats del consumidor».

«El potencial client està buscant un telèfon amb rodes, buscant més els serveis que el vehicle en si», que integre avanços en programari i «processe moltes informacions ràpidament». En eixe sentit, la companyia ha de treballar en una «evolució en capacitats», generar «noves ocupacions de qualitat» i, juntament amb la resta del sector, «adaptar-se com qualsevol indústria», «com va fer la indústria del telèfon».

En eixe escenari, la fàbrica de Ford a Almussafes «s’enfronta a la responsabilitat de liderar aquesta revolució a la regió al costat de la resta d’actors», ha assegurat, al mateix temps que ha assenyalat que la indústria està «canviant el paradigma» i «immersa en un canvi radical» que comporta «començar quasi de zero», «reinventant no només el sistema de propulsió sinó el cotxe complet». Un «canvi massiu» que «implica al procés de manufactura».

El director de fabricació ha subratllat que «aquells que estan familiaritzats amb la fabricació de vehicles no li tenen por» a aquesta transformació, i que «estan en una evolució constant» en la qual «el repte de la mobilitat elèctrica és una motivació addicional» i una «oportunitat fantàstica davant de nosaltres».

«Reconeixem que tenim un paper que jugar a la Comunitat Valenciana» i que Ford és «una important força tractora i social en la regió i a Espanya», atès que és «ben coneguda la seua contribució a l’ocupació, a la creació de riquesa», ha assenyalat, i ha indicat que el 90% dels productes que fabriquen a Almussafes s’exporten a més de 60 països. A més, ha posat en valor el fet que aquesta «significativa» quantitat d’exportacions ha «facilitat el creixement d’infraestrucutres» com la del Port de València.

Així mateix, ha incidit que Ford està generant un «efecte per a l’arribada d’altres multinacionals» vinculades al sector amb un «pes important» al País Valencià, i ha assegurat que «invertir en la indústria de l’automoció permet a la Comunitat desenvolupar les adequades capacitats i facilitar el moviment d’altres fabricants», tot recordant que la setmana passada es va col·locar la primera pedra de la gigafactoria de PowerCo, del grup Vokswagen, a Sagunt (Camp de Morvedre).

Per tot això, ha assegurat que Almussafes «està bé posicionat per a produir la nova generació de vehicles elèctrics» i que la transició en la qual treballa la companyia «és necessària per a moure els seus vehicles cap al futur». Un escenari, ha subratllat, que no hauria sigut possible «sense la contribució de la Generalitat i les autoritats» d’àmbit estatal.

Comparteix

Icona de pantalla completa