Les retransmissions de les Falles de València i la Magdalena de Castelló de la Plana han disparat un 36% l'audiència de la radiotelevisió pública valenciana, À Punt, respecte al seu share de temporada.
Durant març, la quota diària d'audiència ha augmentat progressivament fins a enregistrar un 7% divendres passat 17 de març, i ha superat a cadenes generalistes com ara La Sexta i Cuatro, segons destaca la corporació.
Aquest passat diumenge, dia de la cremà de Falles, À Punt va marcar un 6,8% de share amb 1.070.000 espectadors i una cobertura del 21,5%. Les mascletades van ser l'acte de les festes més vist enguany, amb una mitjana de 154.000 espectadors, un share del 18,8% (tres punts més que en 2022) i una fidelitat del 74,5%.
El pic de les mascletades es va produir el diumenge 12, quan vora 300.000 persones es van connectar com a mínim durant un minut per a veure el tret de la Pirotècnia Mediterráneo, un potent terratrèmol que va fer vibrar al públic a la plaça de l'Ajuntament de València i als espectadors des de casa. De fet, À Punt va aconseguir eixe dia la xifra més alta de la història d'aquestes retransmissions amb un 24,7% i 219.000 espectadors de mitjana.
Pel que fa a la Magdalena, entre els actes retransmesos de les festes de Castelló de la Plana destaca el pregó amb un 3,6% d'audiència i 307.000 espectadors únics; i la Romeria dels Canyes amb un 2,6% i 207.000 persones.
Els espais informatius que van incloure la retransmissió de les mascletades de la Magdalena també van incrementar la seua audiència, ja que els NTC de migdia i nit van augmentar un 20% sobre la mitjana de la temporada. El divendres 17 de març, l'edició de migdia de l'informatiu va aconseguir un 15% i 160.000 espectadors de mitjana, mentre el de la nit va marcar un 11,7% i 155.000 persones.
Des de la corporació ressalten l'esforç humà i tècnic per a portar a tots els racons del País Valencià les festes tradicionals mitjançant un «enorme desplegament».
En el seu web, À Punt ha enregistrat les millors Falles de la seua història amb un increment del 55% del trànsit i un total de 16,3 milions de minuts consumits de vídeo, la qual cosa suposa un 64% més.
En xarxes s'ha posicionat com el mitjà valencià líder en la reproducció de vídeos en Instagram i TikTok amb un total de 5,5 milions de visualitzacions, un 49% més.