Diari La Veu del País Valencià
Les oficines Orienta de suport al col·lectiu LGTBI fan el 2022 un 38% més d’atencions que el 2021

Les oficines Orienta de la Generalitat per a l’assessorament i suport a persones LGTBI, els familiars i persones properes han incrementat en un any un 38% les atencions dutes a terme, ja que han passat de 6.856 el 2021 a 9.474 el 2022.

El director general d’Igualtat en la Diversitat, José De Lamo, ha subratllat que aquestes oficines es van obrir el juliol del 2019 en resposta al que s’estableix en la Llei de la Generalitat d’Igualtat de les persones LGTBI, en la qual s’assumia el compromís de garantir un servei públic d’informació, orientació i assessorament, inclòs el psicològic, legal, administratiu i social.

En aquesta línia, ha defensat que la necessitat d’aquest recurs «s’està evidenciant en les dades d’atencions d’aquests tres primers anys i escaig de funcionament», alhora que ha ressaltat la importància d’aquestes oficines com un espai «on s’ofereix l’acompanyament necessari perquè les persones se senten secundades, segures, respectades i acompanyades en les decisions que desitgen adoptar».

Les oficines, segons ha assenyalat, tenen un espai físic i, a més, disposen d’atenció telefònica, per videoconferència i a través de correu electrònic. Des de l’obertura el 2019, s’hi han fet 25.709 atencions a persones del col·lectiu LGTBI.

El director general d’Igualtat en la Diversitat ha apuntat que, del total d’atencions, la intervenció psicològica ha sigut el servei més demandat, seguit pel d’informació i acolliment, la intervenció social i, finalment, la intervenció legal i jurídica.

Perfil de les persones ateses

Les persones que acudeixen a les oficines Orienta poden rebre més d’una atenció durant la permanència com a usuàries del servei. Per aquest motiu, a més del nombre d’atencions efectuades, han de considerar-se també les persones ateses.

Durant l’any passat, les 9.474 atencions es van fer a un total de 2.519 persones diferents en tot el País Valencià. Aquesta xifra multiplica quasi per set les persones ateses el primer any de funcionament de les oficines, quan se’n van atendre 380.

Un 40% de les atencions es fa a persones LGTBI migrants i un 30% a persones trans. Tots dos perfils requereixen més acompanyament, ja que pateixen més situacions de discriminació i vulnerabilitat.

La gran majoria de les atencions dutes a terme van ser a persones del col·lectiu LGTBI (82%), i la resta a familiars o persones properes.

Comparteix

Icona de pantalla completa