Diari La Veu del País Valencià
Fa 10 anys, a DLV: «M. José Català “es burla” de les comunitats educatives valencianes»

El president de la Federació de Pares i Mares d’Alumnes de València (FAPA-València), Josep Ricard Revert, ha lamentat que el model d’educació pública que defensa la consellera d’educació, María José Català, cada vegada que va a Madrid, «no té res a veure amb la política de retallades i la situació de desmantellament de l’educació pública que patim cada dia als centres públics».

Revert defensa aquesta postura davant les propostes que la consellera va fer el dimarts a la Confederació de Pares i Mares (COFAPA) de Madrid, ja que «s’allunyen molt de la vertadera realitat que vivim a l’escola pública valenciana».

La Federació de Pares i Mares d’Alumnes considera que anunciar a Madrid l’engegada al País Valencià d’un contracte família-tutor és una «falta de consideració amb els pares i mares de l’escola pública valenciana que no saben res d’aquesta qüestió, de fet no ha passat la iniciativa per cap mesa pertinent.»

«Denunciem com sempre primer les formes publicitàries i segon el contingut. L’aplicació de les retallades elimina professorat de suport als centres i sobretot tutors de primària. Parlar del contracte programa família-tutor és construir castells en l’aire», diu Josep Ricard Revert, qui a més considera que María José Català no pot parlar d’autonomia de centres sense recursos, de llibertat d’elecció de centres per als pares sense oferir places en l’escola pública o d’atenció a la diversitat en aules de més de 30, «perquè està burlant-se de les comunitats educatives».

«La consellera d’Educació va defensar la necessitat de potenciar la corresponsabilitat de les famílies dins els centres educatius mentre és l’alumna fidel de Wert i advoca per la minva de la participació dels pares i mares en els Consells Escolars tal com preveu l’avantprojecte de llei del ministre i així ho ha demostrat en diverses ocasions», subratlla Revert.

FAPA-València, citant textualment les paraules de la consellera a Madrid, considera que és un atreviment dir que els pares i mares «se senten agents actius del procés educatiu» quan no es posen els mitjans necessaris per a fomentar la participació en els centres. «Català no s’ha reunit encara amb FAPA-València des que ocupa el càrrec, no ha volgut escoltar-nos cara a cara, per tant, no sap què fan les AMPA als centres ni si som part activa del procés educatiu, que ho som tot i que ella no s’ho creu», conclou Revert.

Comparteix

Icona de pantalla completa