Diari La Veu del País Valencià
STEPV envia a Conselleria propostes per a la nova ordre de plantilles de Secundària

El sindicat educatiu STEPV –Sindicat de Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià– ha remès a la Conselleria d’Educació, després de la taula de negociació per a tractar les plantilles de Secundària, un document amb les primeres propostes sobre els aspectes que contemple la nova ordre de plantilles.

La Conselleria ha mantingut el mateix procediment que amb la negociació de les plantilles d’infantil i primària, que estan pendents d’una última taula sectorial. És a dir, no ha aportat encara una proposta i ha demanat als sindicats les seues per a introduir en la nova ordre de plantilles de secundària i formació professional.

A més, ha avançat que hi ha demanda per a ampliar el nombre de professorat d’orientació, de pedagogia terapèutica (PT) i d’audició i llenguatge (AL) i de l’horari de dedicació dels equips directius que estan estudiant, segons ha indicat STEPV en un comunicat.

STEPV ha presentat un document amb mesures que afecten a les plantilles docents i també altres normatives, com ara la que regula les ràtios. Igualment, ha traslladat un document de l’Associació de Professorat de Francès per a millorar la plantilla d’aquesta especialitat i poder ampliar l’oferta per a l’alumnat.

La Conselleria estudiarà les propostes presentades i ha donat un termini fins a dimarts que ve perquè els sindicats envien per escrit les seues propostes. La previsió és que l’última setmana de febrer o la primera de març es convoque la taula sectorial per a tractar l’esborrany de l’ordre.

El sindicat convocarà la setmana que ve assemblees per a tractar les propostes avançades i arreplegar altres per a presentar la Conselleria.

Concretament, les propostes de STEPV, amb l’objectiu que els centres puguen atendre «correctament» l’alumnat i en aplicació de la normativa de plurilingüisme i d’educació inclusiva, passen per un model integral de plantilles que comprenga professorat, personal de suport educatiu i personal d’administració i serveis adequat a les necessitats educatives actuals i que depenga de la Conselleria d’Educació; la reducció de les ràtios a 20 alumnes per aula; o la recuperació d’hores per a desdoblaments en secundària, així com la de tots els desdoblaments «retallats pel govern anterior en formació professional».

Quant a les tutories, planteja la reducció horària d’un mínim de cinc hores lectives setmanals, també en els cicles formatius de grau bàsic. Paral·lelament, aposta per augmentar les reduccions horàries de les coordinacions per a «garantir que totes tinguen un descompte d’horari suficient, i que les reduccions siguen lectives i substituïdes», i per la coordinació d’Erasmus a mitja jornada o huit hores com a mínim, a més de segregar igualtat de convivència amb dues coordinacions diferents.

STEPV també defensa la recuperació de la reducció de tres hores lectives en la prefectura de departament, «independentment del nombre de membres que la formen»; la reducció de l’horari lectiu del professorat major de 55 anys «sense pèrdua de poder adquisitiu»; la creació de la primera plaça de l’especialitat a partir de les huit hores lectives; o el repartiment equitatiu d’horaris, tasques i coordinacions entre tot el professorat del centre i que no superen les 18 hores lectives.

A més, aposta per l’oferta de places a adjudicacions «com a mínim de mitja jornada», pels àmbits voluntaris per als centres que així ho acorden, incrementar la reducció horària dels equips directius, la substitució «immediata» del professorat «des del primer dia i de tots els permisos» o el manteniment de l’optativa oferida «independentment del nombre d’alumnat inscrit».

El sindicat educatiu proposa així mateix la compensació horària al professorat que realitza les proves homologables de llengües estrangeres, d’accés als cicles formatius i qualsevol altra prova que estipule l’administració per ser «incompatibles amb l’horari del professorat» i la possibilitat de dotar als centres «de forma extraordinària i en qualsevol moment» del professorat necessari per a «atendre les necessitats reals de l’alumnat i garantir els desdoblaments i reforços necessaris».

Així, concreta en l’augment dels i les professionals als departaments d’orientació amb un docent d’orientació, un PT, un AL i un educador o educadora social per cada 350 alumnes, comptant l’alumnat d’FP; en la dotació en tots els centres del personal d’administració i serveis necessari per a dur a terme tota la tasca burocràtica i administrativa que «tant ha augmentat els últims anys»; i a establir mesures per a «garantir la substitució d’aquest personal el més prompte possible».

A més, aposta per la incorporació als centres de personal sanitari d’infermeria per a desenvolupar tasques de caràcter assistencial, educatiu i preventiu; la dotació de personal educador d’educació especial necessari per a atendre a l’alumnat amb necessitats, «establint les mesures necessàries per a garantir la seua substitució, de manera immediata»; o els plans d’acolliment per a un acompanyament «efectiu i real» a l’alumnat nouvingut i de nova incorporació.

En els territoris castellanoparlants, subratlla que es doten de professorat especialista en valencià i reclama mesures «concretes» en relació a les plantilles per als centres o llocs classificats d’especial dificultat. També proposen una aplicació progressiva durant diversos cursos escolars de l’aplicació de les plantilles, «si els pressupostos actuals no permeten aquesta aplicació per al curs que ve».

Comparteix

Icona de pantalla completa